Amanda ek

Alla inlägg den 23 februari 2013

Av Amanda - 23 februari 2013 23:56

Idag tävlade jag ju. Eller tävla och tävla det var Pay And Jump :p. Hoppade 40 och 50. Chillhöjd så hon inte stannar. Och gissa vad? Hon följde mitt råd om att hoppa alla hinder och göra mig stolt för hon blev felfri BÅDA klasserna!!! :D :D :D men det var nära att hon stannade på första hindret på 50cm, men la till spöt i sista sekund och med rösten kunde jag få över henne ;). Tur det för allt annat flöt på jättebra! :D hon kan verkligen omhoppningsvängar! Haha där andra red ut i hörnen genade jag och Acora utan att hon stannade eller kom fel på hindret :p. Tror seriöst hon hade kunnat vinna en tävling bara hon får bättre självförtroende. 70 är ju 20 cm högre än 50, det klarar hon galant! :)

Så nöjd är jag, 2 rosetter till min samling :p nu hänger det totalt 13 rosetter på min säng i färgerna: blå, vit och röd (clear round rosetten), blå, vit och en röd. :)
Fick 2 nya vita idag. :) lite kul att få en annan färg för en gångs skull;). Men jag har 4 vita nu.. Hehe ;).

Sen var det sjuk kul att passa hundarna. Jag och pappa + min kusin gick ut med hundarna. Ganska lång runda. Piraya och Tuchi tyckte det var kul! Vi åt pizza till middag. Jag och Alexander köpte godis i en kiosk som vi gjorde när vi var små. Just i det huset jag växte upp i bor min moster nu haha ;) men hon har renoverat så ser ut som ett annat hus ;). Andra gången jag gick ut med dem var på kvällen och då var bara pappa med. Tränade kommandon med dem i huset. Tuchi har lärt sig att rulla runt, på kommando, men man måste putta lite på henne och hjälpa henne på traven för at hon ska förstå ;). Piraya var också duktig på att rulla trots att hon inte har lärt sig så mycket än, hon är ganska ung. Tycker det verkar jättekul med agillity. Önskar Gizmo kunde acceptera hundar så jag kunde ha en egen :(. Skulle träna upp den då, och jag och Katja kunde träna ihop! :D men det går inte.. :(

Imorgon är det hoppträning, trots att hon hoppade idag.. Blir inte mycket hoppning på ett tag! ;) hoppas det går bra! Efter träningen ska jag bestäma mig för vilken höjd Jag ska hoppa på säden sista seriehoppningen, mamma tycker 50 för att vara på den säkra sidan men jag vill testa 60, det får väl gå som det går? 60 är inte heller högt. Hon klarar väl det? Ska se till så jag kan testa att hoppa 60 på hoppträningen så jag får "känna på" det. :)

Men nu ska jag sova hejdå!!

Hej

Av Amanda - 23 februari 2013 16:46

Skriver om tävlingen senare, vi ska om min moster nu! Men det gick jättebra på tävlingen! Haringet internet där så ingen update idag. Hejdå!

Av Amanda - 23 februari 2013 08:15

Vaken, drar till stallet snart.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards