Amanda ek

Alla inlägg under september 2012

Av Amanda - 17 september 2012 20:32

Ja jag sitter vid pappas staionära nu. :) 

 

Bilder från pappas dator kommer här! (Alla är gamla, eller åtminstone nästan alla).

    Sommarminne. Visar stolt upp min grimma med grimskaft. :) <3

              Bilder från ridläger på Lillahästskolan år 2010.

  Bild från ridläger på AKKA ridcenter år 2008. :) Hästen heter Snobben och är en shettis.

  Det satans skolfotot (förra terminens foto). FUL SOM BARA DEN!! :(

  Första medryttarhästen (år 2008, dvs jag var 8 år) - Colette, gammal SM hoppare. Blev 30

år. En sann läromästare, en riktig kämpe! :)

 

Pluto the best ;) nej men mamma har verkligen lyckats med den bilden! Han blänker och ser glad ut. :)

 

FLOWER-POWER BÄSTA RÄCERSHETTIS!!! (så heter mitt album med Flower bilder på Facebook :p)

Efter tävling <3 åh vad den shettisen är diffrent! Hon är inte alls bråkig, seg och jobbig som shettisar kan vara, NEJ hon är snäll som bara den. jättepigg och lugn som en filbunke! :D Det ända dåliga är att hon är lite för pigg ibland och det gör att det är svårt att hitta små fodervärdar till henne, och vissa på ridskolan tycker hon är läskig för hon är så pigg.. Men OMG små barn, hästen kanske är pigg, men ni lär får leta efter en snällare shetlandsponny i all oändlighet! Det går inte att hitta, okej? OCH hon gör aldrig något dumt, jag har hoppat terräng, galopperat på galoppspåret med flera andra, galopperat på fält, ridit till ST:Hans backar med Grim, Pluto och Ideal, ridit till Norra fäladen, tävlat 2 gånger, ridit programridning, hoppat bana och ridit genom vatten och mycket mera under året jag hade henne - kan säga att jag ramlade av henne 4 gånger, alla mitt fel! Hon bockar inte, sticker inte! 

Långt inlägg om lilla Flower det blev nu då :p men alla borde veta att denna häst må vara pigg, men hon är inte ett dugg ond!

 

Tog lite bilder med webbkameran också, de är gamla:

         

Jag säger INTE att de är fina :p ;) :D

 

Ha det nu! Ska läsa min jättebra bok; dagens bok faktiskt, som heter Jockeydrömmar.

Ser ut såhär:

Just nu orkar jag inte skriva vad som står på baksidan, som jag egentligen kommer börja göra från och med nu, men imorgon KANSKE det kommer Dagens bok (ska ju rida så inte säkert att jag hinner..) men om det blir så kommer jag att ta från baksidan :)

 

/AmAnDa.

 

Av Amanda - 17 september 2012 18:55

Ja just nu håller jag på med en header :D den kommer bliu BRA!

 

Hejdå så länge!

/AmAnDa.

Av Amanda - 17 september 2012 18:29

Ja alltså jag skrev ett aslångt inlägg på Alexanders iPhone, sen när jag nästan är klar stängs allt ner!! ;((Taskigt! Kortfattat om idag: varit i skolan och haft tråkigt. Var med på dunkgömme på rasterna, det var kul! :) hade idrott sist då vi hade nån slags konstig fotboll, handboll och en jätteboll. Hemma har jag bakat muffins och gjort mängder av läxor. Har hunnit med spanska, engelska, matte och skulle ha gjort min berättelse men glömt häftet i skolan ;( gjorde ett svenskt korsord också.Snart ska vi äta middag. Hör glassbilen, hoppas vi får ut och jaga efter den! :p :DImorgon: ska först till skolan. Där ska vi ta spruta :s illa asså.. Men jag är inte så värst spruträdd. Hela klassen ska ta den, nästan i alla fall.Sen ska jag till Torns och rida lektion med Beauty, dressyr. Kul! :)Nu måste jag gå, bye! /AmAnDa.

Av Amanda - 17 september 2012 07:57

Nu är jag på väg till skola :)

Av Amanda - 17 september 2012 07:42

Hejhej! Vet nt vrf jag bloggar nu, ska gå till skolbussen när som helst. :pHejdå så länge!

Av Amanda - 16 september 2012 22:37

Hej! Nu ligger jag i sängen och kollar alla bloggar jag följer; julias, ellens, sandras, katjas och fannys. :p tar sin tid.Orkar inte tänka på skolan. Eller ännu värre: på tisdag ska vi ta en spruta!! :-S. Det ska nog gå bra..Ska sova nu, hejdå! <3.

Av Amanda - 16 september 2012 20:32

Japp nu heter jag Attlevasomamanda. Header kommer så fort min dator funkar som den ska. :)

 

Hejdå!

 

PS! Mamma och pappa tjatar om att jag bloggar för mycket.. JAJA som om! Jag kanske uppdaterar ofta men de förstår inte sånt. När de var små fanns inte dator, mobil eller kanske inte ens TV! Bara radio och sånt skräp.


Av Amanda - 16 september 2012 20:24

Hej! Funderar på en sak.. Skulle det bli bra om jag bytte bloggnamn; om det är ledigt, till Attlevasomamanda?

Det är väl fint..? Ska byta header också, det SKA bli BRA! :D


Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards