Amanda ek

Alla inlägg under september 2012

Av Amanda - 21 september 2012 22:59

Tja! Nu har jag varit på kändisfest hos en klasskompis. Det var kul! :-D vi såg på Sharpays fabolution adventure (antagligen stavfel). Men innan festen var jag hos tandläkaren, i mina ögon tandkrossaren. De sa att jag inte har hål eller så men att jag skulle få 5:e tanden på ena sidan, men inte på andra. Lite knäppt :/ så sa de att jag har 2 till tänder att tappa. Värst av ALLT: MÅSTE KANSKE HA TANDSTÄLLNING!!!!! Jag vill inte, vägrar! Om jag får det ska jag aldrig prata eller ens öppna munnen. Detr vissa i klassen som redan haft, men just nu har inteben enda:/ :s jag VILL INTE!!! Kanske tycker att jag gör för stor sak av grejen men för mig är det nt detEfter tandkäkaren skjutsar mamma mig till Torns, ska sköta Bea som vilar. Katja och Fanny var redan där. Vi mockade Beas box och slog ner päron från ett träd. Både Katja och Fanny har film på när jag jobbar på att försöka få ner ett envist päron. Ser säkert sjukt sur ut :p när jag väl fick ner det tog Katja det;p sen gick vi och tog in Bea. I stallet ryktade jag henne och släppte tbx henne i hagen. Rikita var nt där men tänkte "Snowflake står i hagen bredvid".Men halvägs tbx till stallet kom Snowflakes ägare och tog in henne. Den lugna och snälla Beauty blir som förbytt! Galopperar runt, gnäggar och bockar. Visste nt vad jag skulle göra men sen kom mamma och sa att vi skulle ställa in henne i stallet.Har också uoptäc varför det försvinner typ 30% av halmpelletsen i Beautys box; hin äter det! :-/ såg det igår. Men i Ekekin gör F&F och Musslan också det. Sa till en ridlärare och då sa hon "vissa hästar kan nt stå på halmpellets".Orkar nt skriva mkt mer nu. Men vi gjorde oss i ordning hemma hos mig. :) fick asbrottom!Men ja på festen blev vi fotade, hade ett test, åt middag och såg på film med godis och chips. Det var gott och kul! :DMy gillade mina presenter också, perfekt!Nej nu orkar jag nt mer för idag, bye!

Av Amanda - 21 september 2012 17:41

Hallå! :) nu ska jag duscha. Snart kommer Fanny o Katja så har liite brottom!SÅ tror nt det är läge för att blogga nu.Ses!

Av Amanda - 21 september 2012 14:21

Nu ska jag till tandkrossaren. Hatar dom!;( hinner nt blogga nu.Jag står nt ut med lukten därinne.. :s

Av Amanda - 20 september 2012 22:29

Hejj! Tänkte berätta lite kort om idag.Har ju redan berättat om skolan så från och med efter skolan :Efter gympan gick jag och Fanny till biblioteket en liten stund. Reserverade "jag är tyvärr död så jag kommer inte till skolan idag ". Den verkar bra! Fanny lånade 3 eller ngt sånt.På torns var jag liite stressad för jag inte hade ngn klocka och mobilen dampar..Istället för att komma sent kommer jag 10 min för tidigt. Men det gick bra att rida ensam. :)På lektionen tränade vi på olika saker, ställa, halvhalt, volt i galopp och galopp från skritt. Hon testar mig ganska mycket nu men tycker det gick riktigt bra när jag sa till henne på skarpen med spöt. Beauty, min lilla bäbis! <3 Och i galoppen gick det också bra, galoppera direkt när jag fattade.Så jag är väldigt nöjd! Hon tycke det var väldigt kul till och med. :DImorgon ska My i klassen ha fest, men hon var sjuk idag så vet nt hur det blir imorgon.Jag, Fanny och Katja ska till Torns lite snabbt innan festen. Det är ingen vanlig fest, det är en kändisfest! Ska va Rihanna.Asså fan vad det går långsamt att blogga från mobilen! :( men min jäkla dstor funkar ju nt :;(Hejdå! Nu är jag superdupertrött!!

Av Amanda - 20 september 2012 16:01

Hejhej! Nu har jag kommit hem från skolan. Sitter och dricker kall choklad och kollar bloggar. :)

Om ca 40 min ska jag sticka till stallet, lektion för Jessica. Kommer bli KUL! :D För det går alltid så bra på de lektionenra!

 

Lite om skoldagen: Helt OK. Först hade vi B-språk. Jag har spanska. Det gick väl bra. 

Vi var med Lerbäck för första gången (vi är så många som valt spanska och eftersom det finns två spanskalärare får vi ha varsin lektion). Fast än jag kunde ganska många svar räckte varken jag eller Katja upp handen; känns himla pinsamt för de på Lerbäck kunde typ allt och lite till.. :/

Vi hade ett litet prov också; kunna 0-13 och kunna två meningar + plus och ärlikamed tecken.

 

Sen hade vi svenska och då skrev vi på våra berättelser, tror jag. Det gick också bra och det är kul!

Jag. Fanny och Katja satt i det pyttelilla grupprummet ensamma. Vi var helt inne i våra egna berättelser att vi inte märke att de andra gick ut på rast :p 

Efter rasten var det eget arbete och då fortsatte jag med I Beautys liv (min berättelse heter så).

 

Vi såg på ett avsnitt av Tidsdeckarna. Jag och Katja hittade alla tidsmissar :p och efter den lektionen var det matte. Jag räknade 2 sidor och rättade. Det var JÄTTELÄTTA tal så hade inga fel ;) nejmen bråktal är typ det lättaste jag vet i matten. Blandad form är inte heller svårt. XP

 

Efter det var det idrott och då hade vi vikarie som jobbar på Klubben. Vi hade en lek som heter, eller inte säker men tror. dem heter Robin Hood. Handlar om att man ska ta så många ärtpåsar och band som möjligt, och man måste gömma sig för att inte bli sedd. Får 4 sek att förflytta sig. :)

Det var kul! Mitt lag tog 7 band och även fast vi inte vann var det kul ändå, speciellt att jag tog ett för det brukar jag typ inte :p det ända dåliga var att jag inte får vara med Katja och Fanny, alla hamnade i vars ett lag :/ tråkigt! Men så är det alltid i skolan!

 

Nu ska jag kolla på TV tror jag. Disney XD är bästa kanalen EVER! Sen kommer Disney Channel.

 

Ha det bra! /AmAnDa.

 

PS! Tror en fågel flög in i fönsterrutan bakom mig; blev lite rädd av dunsen ;)

 

 

 

Av Amanda - 20 september 2012 08:16

Hej! Nu är jag på väg till slöjden. :) sitter med Katja och Fanny i bussen, längst bsk. Det luktade bensin innan :/ undrade om bussen brann i motorn? För i så fall är vi över den! Haha men nu funkar den. :)Hejj sålänge!

Av Amanda - 19 september 2012 20:57

Tjena! Idag har var varit på Nova och köpt pressent och festkläder till på fredag. Man ska klä ut sig till en kändis man vill vara eller den man tycker man redan är.I skolan hat vi haft tema, tema, tema och TEA (eget arbete). På TEA jobbade jag med engelskan; skriv om en kändis/band. Jag har Rihanna. Ska vara henne på festen också. :)Imorgon ska jag äntligen rida!! Eller jag red igår ;) :-P. Men inte idag :( för idag red Fanny. På ridskolan ;) hon skrev på sin boogg att hon inte alls är så svår att fatta galopp på som jag sa.. Anledning: JAG kräver mkt av henne ;)Måste sluta!

Av Amanda - 18 september 2012 22:54

Lite mer om idag.När vi skulle galoppera på dressyren slängtravade varenda häst och allt var bara kaos. Vi var 7, kaos i mina ögon.Beauty gick i form och travade snällt på. Det är bara galoppen som är lite krånglig.Efter lektionen frågade jag Hanna om jag kunde få byta lektion till den första, inte för att jag är sämre än de andra, jag är den äldsta, ridit längst (9 år är ganska svårt när alla andra är under 12 :p ;) sen har jag näst störst häst. ja men då sa Hanna att om jag ville rida med de små fick jag det. Nästa gång är det hoppning, vi ska ta ryttarmärke 3. Har redan 1 och 2 :p vi ska göra det hopprovet. Hoppas det går bra! Får hålla tummarna! Vir ju så många så det kmr bli rörigt. :sPallar inte blogga mer nu, sent! /AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards