Amanda ek

Alla inlägg den 16 september 2012

Av Amanda - 16 september 2012 22:37

Hej! Nu ligger jag i sängen och kollar alla bloggar jag följer; julias, ellens, sandras, katjas och fannys. :p tar sin tid.Orkar inte tänka på skolan. Eller ännu värre: på tisdag ska vi ta en spruta!! :-S. Det ska nog gå bra..Ska sova nu, hejdå! <3.

Av Amanda - 16 september 2012 20:32

Japp nu heter jag Attlevasomamanda. Header kommer så fort min dator funkar som den ska. :)

 

Hejdå!

 

PS! Mamma och pappa tjatar om att jag bloggar för mycket.. JAJA som om! Jag kanske uppdaterar ofta men de förstår inte sånt. När de var små fanns inte dator, mobil eller kanske inte ens TV! Bara radio och sånt skräp.


Av Amanda - 16 september 2012 20:24

Hej! Funderar på en sak.. Skulle det bli bra om jag bytte bloggnamn; om det är ledigt, till Attlevasomamanda?

Det är väl fint..? Ska byta header också, det SKA bli BRA! :D


Av Amanda - 16 september 2012 20:05


ProduktbildProduktbildProduktbildProduktbildProduktbildProduktbildProduktbildProduktbildProduktbildProduktbildProduktbild(VITA) ProduktbildProduktbildProduktbildProduktbildProduktbild ProduktbildProduktbildProduktbildProduktbildProduktbildProduktbildProduktbildProduktbild

 

Det var ganska mycket :p och lite från Horze också. XD

Men hejdå!

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 16 september 2012 19:53

Hellu :) nu har jag kollat på gamla inlägg. Det var kul! ;) Om du tittar tillbaka kan du läsa om hela mitt sommarlov i nästan varje detalj; hade ju ingen häst att rida så det ända jag gjorde var att blogga och hoppa studsmatta. :/

märkt att jag inte är lika van vid att rida nu som innan. Kanske för att det var 3 mån sen jag red sist - innan Beauty kom dvs! :D hon kom som en räddande ängel... Precis när det behövdes. BEAUTY <3

 

 

Det kretsar runt dessa två bilderna; vilken ska jag skriva ut i färg och sätta upp på skåpet? Skulle kunna skriva ut båda två ju, men det känns mer äkta om det bara är en. Tror jag ska ta den längst upp och sätta på utsidan och sen kan den andra sitta på insidan. Det är ju trots allt Beautys skåp, eller ja det är hennes grejer! ;) :) <3

På tal om skåpet organiserade jag om lite. Nu är allt mer instoppat i kassar istället för ligga utspritt på hyllan. :)

Blev riktigt nöjd! Nu ligger allt så man lätt kan nå det utan ansträngning. :D 

 

Ska skriva en lapp och sätta upp också; det måste ju stå BEAUTY så att alla vet vems skåp det är. <3

När jag gjort det ska jag duscha. men först av allt; mamma ska beställa stalltäcket från Hööks! :D :D och en borste som jag betalar. :) Good! :D sen ska jag kanske göra en ny önskelista här på bloggen; betydligt mer genomtänkt än alla de dära outfitsarna. :)

 

/AmAnDa.

 

Av Amanda - 16 september 2012 18:49

Hej! Nu har jag varit på Torns hela dagen. :D Fanny kom mot slutet, och ännu mer runt slutet kom Katja, hon skulle ha intaget.

Har hunnit med detta idag:

*Rida Beauty

*Städa skåpet

*Mocka och fylla på halmpellets

*Fotat lite hästar :)

*Ryktat och pysslat om Beauty

*Bytt grimma på Beauty, nu har hon en rosa med lite lila och vit som jag köpt på Horze i lördags. Hittade ingen bra bild :/

*Hjälpt Sandra med Pluto (hon hade bråttom så fick rykta av honom + släppa ut ur hagen).

Nu kommer jag inte på mer :p men det var typ det.

 

Just nu bloggar jag från pappas stationära dator. Jag gillar INTE att mamma och pappa går förbi och man får inte vara "privat". :( ;( DATOR FUNKA!! Den är inte inlämnad på reparation än.

 

Det gick INTE bra att rida. Först red jag i paddocken, sen tyckte mamma det var bättre att rida i ett ridhus så vi gick in i stora men sen efter ca 20 min gick vi till mellan; också mammas idé.

I mellanridhuset var Bodil och sen kom Alma. Först var hon lite seg, men sen blev hon SUPERSEG. Till slut stod hon bara i mitten och vägrade ta ett steg.. Jag höll på att explodera; helt slut och allt känndes helt hopplöst.. Jag fick hoppa av och sen efter c 3 min ledde mamma runt Beauty innan jag gorde ett nytt försök.

Åh det har aldrig gått såhär dåligt förut.. Men nån gång måste det gå dåligt, inte sant? :/ önskar bara det var nån annan som red och inte jag ;) haha ond tanke! XD

Ja men imorgon är det ju skola; ska räkna matte (tog med den hem för att rätta felen som jag inte hann; vi är 28 i klassen och har 2 facit.. Så man hinner inte rätta!). Ska inte till Torns imorgon heller.

 

Men på tisdag ska jag rida tisdagsdressyr. Hoppas inte det blir inställt igen!

 

Ska föresten få en hylla till skåpet. :) och ska sätta upp krokar + en hängare nån gång också. :) Sen ska jag också skriva ut ett collage i färg och sätta på dörren och en fin lapp där det står BEAUTY <3 på. :D Mitt skåp ska bli finast! :D

 

Nu vet jag inte vad jag ska skriva :p men kan visa lite bilder på saker jag köpt från Hööks och Horze. :)

Produktbild ProduktbildProduktbildProduktbildProduktbildProduktbildDet var från Hööks. :)

 

Nu tjatar mamma och pappa på om 100 saker de vill jag ska göra.. -,- kul! :/ som att de skulle gå.. 


Nu måste jag nog sluta, kommer kanske ett inlägg sen från mobilen! :)

 

/AmAnDa.

 


Av Amanda - 16 september 2012 11:38

Hej! Jag hade en drömm inatt som handlade om ingen annan än Beauty. Jo det var så att mamma kom och sa "AW vill ha tillbaka Beauty. Istället för henne kommer det en häst som hetet Detleffe (stor häst från AW)".Jag svarade "nej!!! Så kan de inte göra, vi har kontrakt!" men jag fick inget svar.Sen vaknade jag. Ni kanske tycker att det var väl inget, men tänk själva om du vat tvungen att lämna bort din häst/ponny ! Nu vet jag att Beauty betyder mycket för mig nu. Jag pratar inte om att jag inte gjort det förut, det är bara så att om man drömmer mardrömmar om en häst älskar man den, annars skulle det inte vara en mardrömm, inte sant? ;)Idag gäller detta: rida Beauty i paddocken för första gången.Skrittade där lite igår men det blåste ju för mycket.. Ja men today ska det gå! Jag och mamma ska också räkna ut vad jag ska ge henne i pengar (från Hööks igår). Sen om jag fortfarande har råd ska jag beställa stalltäcket som inte fanns i rätt strl igår idag.Ha det! /AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards