Amanda ek

Alla inlägg den 5 september 2012

Av Amanda - 5 september 2012 22:11

Hej! Nu har jag sett The woman in black. Scary är mitt ord om filmen, den var bra, första riktiga skräckfilm

jag sett faktiskt. Det knäppa var att huvudpersonen (Daniel Radcliffe) dog i slutet! Med sin son (hans fru var död sen innan). Så jävla fail! ;o 

Inte sån film man rycker till för heller, utan det är mer folk i fönstren, bakom en (tvungen att kolla bokom för säkerhets skull) och ja typ som spionerar m.m . Den långsama spänningen liksom. :)


I like it! :)


Skulle gentligen klista in lite bilder, men nu på kvällen vill jag inte det ;)

Det kommer imorgon istället!

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 5 september 2012 20:14

Hej bloggen!

Nu ska jag och pappa se The woman in black. :) Alexander är inte hemma, han övernattar i Skrylle med sin klass, det har jag också gjort, men jag gick i 2:an då ;) :p Det var typ inte kul.. Kallt på natten, svårt o sova m.m .

Nu är jag inte förtjust att sova över pga att jag är lättsovare; ett ända snarkande eller prat i sömnen och jag vaknar direkt, lovar! Sånt som Alexander kan göra alltså.. :/

 

Mamma ska åka till Stockholm imorgon. Hon kommer hem på fredag igen. :) Ska rida lektion för Jessica Ahlgren imorgon. Kommer bli kul, hoppas Beauty sköter sig! Ska galoppera också! :D

 

Jessicas blogg: http://jessicaahlgren.blogg.se/

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 5 september 2012 17:57

 

 


/AmAnDa.

Av Amanda - 5 september 2012 17:34

Hej! Har uppstått ett problem: Jag, Fanny och Katja kan typ aldrig va längre.

Innan hade jag ju inte Beauty och Katja var inte skötare på Lukas 3 dagar i veckan..

 

Nu ser vårt scema ut såhär:

 

Måndag - Katja sköter Lukas.

Tisdag - Jag rider tisdagsdressyr kanske simmar Katja också

Onsdag - Fanny och Katja rider + sköter Florens och Lukas.

Torsdag - Jag rider och Katja simmar.

Fredag - Fanny sköter Florens och Katja Lukas.

Lördag - Katja rider Lukas varannan lördag och jag rider Beauty.

Söndag - Jag rider Beauty (och Katja kanske simmar).

 

Så är det med det! Men på helgen kan vi kanske, för jag rider inte hela dagen och Katja simmar inte heller.

Men ja det blir svårt att dela en blogg; http://ponylovetjejerna.bloggplatsen.se/, när man bara får blogga när man är tillsammans, vilket vi aldrig är (nästan i alla fall) förutom på Torns då. Så vi har bestämt att vi ska blogga själva också.

 

/AmAnDa.

 

 



Av Amanda - 5 september 2012 17:20

Från Börjes tingryd.

Hatar färgen och den färgkombinationen påminner lite om mögel.. Haha XD

 

Länk: http://webshop.borjes-tingsryd.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&$GUEST=SE&p=H

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 5 september 2012 17:14

En väldigt bra och billig hästaffär är Börjes tingryd.

 

Länk: http://www.borjes-tingsryd.se/

 

Dessa piggborstar finns i 4 olika fäger och kostar bara 9 kr. Bra pris!! :)

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 5 september 2012 17:09

Detta skrämmer mig mest.. Absolut mest. Tänk er själva; ni ser nån bakom er i spegeln, men när vi tittar bak är det ingen där. USCH säger jag! :s tittar bak nu bara för det :p

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 5 september 2012 16:46

Ja asså jag, Fanny och Katja har oroat oss för att Bloody mary och svarta och vita madam faktiskt finns, och att det funkar om man låser in sig på toan med släckt ljus, låter vattnet rinna och skvätta vatten på spegeln och säga antingen "Bloody mary, Bloody mary" eller "Svarta madam, svarta madam kom fram kom fram!"

 

Vi har försökt många gånger, vill verkligen försöka - funkar det så funkar det, gör det inte det kan vi pusta ut.

Det som vi tänkt mest på är ju OM det faktiskt skulle funka! 

När man söker på you tube bilder det dock bara massor av fail saker, som detta:

SÅ JÄVLA FALSKT!!!!!!!! Spola lite för att se vad som är fail. :)

 

Men detta är något man blir lite scary för:



Förrförrförra gången vi hade gymnastik gick jag och gjorde svarta madam helt ensam. Jag ville vara modig. :)

Jag låste inte, att släcka var illa nog ;) men jag gjorde allt annat. Men det funkade inte.

 

Förrförra gången på gympan gick jag, Katja och Fanny och filmade med min mobil när vi försökte men fegade ur typ 5-6 ggr. :p Den KOMMER! :D och den är real fail kan jag säga!

 

Men idag sa Katja "Jag går och gör vita madam nu innan jag inte vill längre". Och så bara gick hon in på toan.

Så jag, Fanny och Karin bara hängde på :p Det blev Katja som stod vid spegeln, jag fick stå vid dörren och Fanny och Karin bakom Katja. Tyvärr kom vi inte ihåg att filma eller nått.. Men vi ska göra om det och då filmar vi! ;D

Ja men först gjorde vi svarta madam - inget händer. Sen skulle vi testa igen, men med låst dörr. Men istället för Svarta madam, svarta madam kom fram kom fram sa Katja Bloody mary bloody mary. Och shit vad rädda vi blev!

Bloody mary ser ju typ ut såhär:


Men det funkade inte, kanske väntade vi för lite. MEN KATJA!! ;D XD

 

Sen provade vi vita madam också, utan resultat.. Hm.. tänker man. Detta var bara för att skrämmas! ;(

 

/AmAnDa.

 


Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards