Amanda ek

Alla inlägg den 7 september 2012

Av Amanda - 7 september 2012 22:56

                                                                 



Lite andra bilder: (också från idag).

                 

Nu ska jag sova! :)

Byee!


/AmAnDa.

Av Amanda - 7 september 2012 22:06

JAG sa "Det kommer en bildbomb från idag typ när som helst". Nu har det gått typ 2 timmar :P XD sa kan det gå.

Men jag, mamma och Alexander har sett Hipp Hipp (svenskt humorprogram).

 

BILDBOMB:

                                                                 

 

Haha det var en del bilder från today! :p :D

 

Imorgon gäller: Tävling på Torns (hoppning, lokal, ponny). Jag kommer inte vara funktionär för en gångs skull.

Men Katja ska, så antar att jag hjälper till :p 

Efter tävlingarna ska jag och Katja rider Beauty och Lukas. Kanske Julia och Musslan också, men är inte säker. :)

Ska träna på att ställa henne i skritt och trav (hon gör det bäst i galopp), träna mycket galopp, träna på övergångar från t.ex skritt - trav, galopp - skritt och så tvärtom ;)

På söndag är sista chansen jag har att pröva hoppning innan provtiden är slut.. :/ måste göra det antingen imorgon eller i över morgon alltså. Hmm.. Lukas blir ju överförtjust om han får hoppa och ja Musslan har väl ganska mycket emot det, segot <3 Äsch vi får se. :) tror det kommer bli hoppning på söndag, efter tävlingen.

 

Hejdå! /AmAnDa.

 

 

Av Amanda - 7 september 2012 19:34

Nu är det så att det finns ett skräckspel som heter Slender. XD Och själva Slender ser ut såhär:


Man skrattar typ för bilderna.. Men när Katja sa (hennes bror spelar det) att han är en spepnad, så han kan dyka upp var som helst och när som helst. Och då satt vi helt ensama i ett av skolans grupprum. Haha så vi sprang till klassrummet :p

 

Sök på Slender manpå you tube så kan du kolla när andra spelar. :)


Skrämmande.. Skrämmande ;)

 

Nu vet ni lite om Slender! :p

 

/AmAnDa.


Av Amanda - 7 september 2012 19:27

      

                                                                                                      

 

Det var del 1 det! :) De har namn fastklistrade på magen (svårt att hålla reda på alla namn :p).

 

Kommer del 2 imorgon! :)

 

/AmAnDa.

 

PS! Alla är inte schleichhästar, vissa är nått annat märke!


Av Amanda - 7 september 2012 18:48

Nu har jag kommit hem från Torns. Beauty vilade. :) Så jag typ bara ryktade, mockade, gosade och gick ut en liten runda. :) Fast än det var så lite tog det ändå typ 3 timmar :P Haha men jag, Fanny och Katja typ spenderade en timme åt att bara chilla och inte göra så mycket :p

 

Kommer allt jag gjort idag i punktform här:

*Varit i skolan (världens äckligaste mat, ost och brocoli sås med pasta IOO vad äckligt det är!)

*Cyklat till Torns.

*Mockat Beautys box

*Sopat + strött lite pysselhalm till Beauty

*Tog in Beauty och ryktade

*Mockade Lukas box

*Sopade + strödde Lukas box

*Gick ut med Beauty

*Kollade på lektionen Lukas var med i

*Cyklade hem.

*Fotade 150 foton :p (DE KOMMER SOM BILDBOMB NÄR SOM HELST!!! Tar bara en stund att ladda upp alla..)

 

Det var det! I skolan hade vi musik första lektionen och då spelade vi gitarr. Musikläraren sa att jag har fingrar för musik :p men det var nog för att jag kunde byta ackord från ett D till EM (e-moll) och sen vanligt G. ;D

Och den där scheichbomben kommer i typ 3 delar eller nått sånt, en del idag, en imorgon och en på söndag. :)

Kika in på min, Fannys och Katjas gemensamma blogg: http://ponylovetjejerna.bloggplatsen.se/


Ha det bra nu!

/AmAnDa.

 

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards