Amanda ek

Alla inlägg under september 2012

Av Amanda - 25 september 2012 15:18

Hejhopp! Nu är jag på väg hem, träslöjden slutade precis. Jag var flitig on jag får säga det själv. :p Katja och Fanny ska va idag, om inte jag hade tisdagsdressyren att gå på skulle jag velat följa med.Men det är sjukt jobbigt att alla dagar jag är på Torns inte Katja det och alla dagar hon är där (på ridskoledagarna) är ju nt jag det. Så vi kan ALDRIG va typ! Förutom varannan helgdag för då rider vi tsm.Om bussen kan åka nån gång kommer jag va hemma inom en kvart.Ha det!/AmAnDa.

Av Amanda - 25 september 2012 07:56

Hejhej! Nu ska jag gå på bussen.Vi ses! Längtar till skolan är slut, TORNS@-}-- <3

Av Amanda - 24 september 2012 18:38

Hejhej! Ska skriva lite om dagen, börjar med skolan.

Vi har haft svenska, tema, matte, engelska och idrott. På idrotten hade vi Lotta för Mårten var borta.

Vi körde flaggan. Det var KUL! :D jag lyckades ta flaggan (en ärtpåse :p) en gång, men höll på flera gånger! :D 

 

*Stolt* för det har jag aldrig gjort!

 

Sen hade vi nutidskryss innan idrotten. Mitt lag, We are the champions, leder fortfarande :D

förra terminen kom mitt lag som hette Shake it up, döpt efter programmet 5:a eller nått, men det var BRA för vi låg sist en lång tid! ;)

 

Hursomhelst har vi fått 10,10 och nu 10 i de nutidskryss vi hunnit med. :) 1 poäng efter ligger "kossan som gillar bollpumpar" och sen kommer resten.

Asså inte för att skryta :p XD

 

På matten satt jag och Fanny i ett litet grupprum, men det fick vi tydligen inte så vi fick lite skäll :s :/ sen på engelskan hann jag klart med artisten och på svenskan fick vi ny läxa (random korsord).

 

Tyvärr var Katja sjukanmäld så det var bara Fanny och jag. På rasten gungade vi och sen efter skolan gick vi hem till mig en liten stund innan hennes pappa kom och hämtade henne.

Vi skrev nya inköpslistor (L) men som vanligt avslutades de aldrig. Sen såg vi på tv och chillade. :)

 

Jag vill alltid rida sjukt mycket de dagar jag inte får ;o sånt är sjukt störigt.

Men imorgon ska jag i alla fall ha lektion, tisdagsdressyren. Inte min bästa lektion men det kommer bli kul, för vi ska hoppa. :)

Vi ska ta ryttarmärke 3 och det vi ska göra imorgon är hopprovet.

Nästa tisdag är det dressyrprov. Känner på mig att det säkert kommer bli bra på hoppningen, även fast vi är så många och när vi ska galoppera blir allt KAOS med stort K så tror jag det kommer gå vägen.

På dressyrprovet tror jag hon kommer sticka iväg från volten i galopp (har börjat med det nu istället för att vägra fatta galopp). Det är jobbigt.. Ibland rusar hon jättesnabbt och det känns som om jag aldrig ska få stopp på henne. Men välutbildad som hon är lyder hon. <3 :* 

jag håller på att träna på LC:2 nu eftersom jag antagligen ska vara med i Pepsicupen (stav).

Ska kanske vara med i hoppningen också, men det kommer typ bara att bli 40 och kanske, kanske 50 för jag har aldrig hoppat bana med henne, om man inte räknar med den lilla, lilla banan på 3 hinder jag hoppade i söndags. Men då ville hon knappt galoppera så det var typ i trav :p

äsch det är en unghäst det här, jag tänker då inte gå för fort fram, det är säkert.

Men vi ska komma långt, det tänker jag försöka se till! :D <3 även om vi inte bli felfria i hoppningen eller vinner dressyrtävlingen ser jag det ändå som en bra träning för henne, och mig. Att känna på tävlingar :) och det viktigaste är att ha kul, right? ;)

 

/AmAnDa.

 

Av Amanda - 24 september 2012 18:26

Tjatja! Jag ska skicka in till "Månadens internationella medlem" på Pennygirl idag :)

Men då måste man ha 3 bilder och de måste vara BRA, för en av de bilder hamnar på framsidan!! :/ :D

Och jag har inga idér.. 
Funderar på dessa:

       

Sen MÅSTE jag ju ha bild på Bea!
Kanske nån av dessa!?

Denna älskar jag!

  Tycker om denna! TACK Fanny för dessa 2 bilder!

 

Lilla Hokos-pokos kommer med ja ;D

 

Men asså jag vet inte alls. FANNY du får typ lägga upp den bilden när Beauty hoppar med mig för första gången! :D gör det!

 

Förslag på 3 fina bilder? KOMMENTERA DÅ!!

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 23 september 2012 21:16

http://pennygirl.se/spel/ridsport

 

FAN vad irriterande spel detta är! :/ ;( asstört! Dör bara hela tiden :/ när man håller på att klara det och så bara.. Döööd!

Av Amanda - 23 september 2012 20:41

Ja här är de sista veckans för denna vecka:

 

Veckans tips:

KOLLA HORZE - MYCKET REA!!! 

Hittade dressyrbenskydd som kostar 700 egentligen men som bara kostar 200 nu! :o men mamma ville inte köpa, tror jag ;( och nu kan jag inte hitta det igen ;/

 

Veckans youtube klipp: Sökte på Torns ryttarförening och se vad som kom upp! 


BODIL TILL SALU!!


Haha var ett tag sen Helium var på Torns :p

 

 

Det var det! Ha det bra!

Av Amanda - 23 september 2012 20:18

Veckans HÄST: Det är Lukas, eftersom jag red med Katja idag. :)

Lite om Lukas:

21-årig fjordvallack som gillar att hoppa. Han har stått på 4H-gården vid Gunnesbo men nu står han på Torns. Han har stått på Torns en gång förut, typ 2008 och 2007. Det var de åren jag red på Torns i alla fall. Då såg alla honom som den lugna. snälla och stora hästen. Tror jag red honom nån gång också. Men nu har Katjas familj honom på foder. Katja rider honom 1 gång varannan vecka. :)

Idag red vi ju tsm och då var Lu,kas jätteduktig (han älskar hoppning, men har ingen vidare talang för det) idag välte han bara hindret typ 4 gånger! :) Så Katja var nöjd!

 

Bilder på Lukas: (har inte många alls!)

Sötsöt! :)

Katjas "privata" bild (nejmen hon harr gjort det):


Ja det var veckans häst :)

 

Veckans låt: Rihanna - Where have you been


Eftersom jag har Rihanna på både engelskaarbetet och på festen.

 

Dagens rea: 

Inget vidare men Hööks har 15% rea på alla hjälmar och säkerhetsvästar.

Kanske inte så mycket, men något! :)

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 23 september 2012 20:14

Hej! Nu kommer jag antagligen sluta med att länka till Facebook, eller ja ställa in så det inte är automatiskt för jag fattar om det stör en del, tar upp en stor del bland händelser :p 

Men jag ska länka på annat sätt istället. :)

 

Hoppas detta blir bättre! 
/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards