Amanda ek

Alla inlägg den 2 september 2012

Av Amanda - 2 september 2012 21:01

Hejhej! Nu har Fanny åkt hem och jag är nyduchad. :) chattar med mamma nu, hon är bortrest idag men kommer hem på torsdag tror jag, sen måste hon iväg igen till på fredag, tror jag. Ganska dåligt att resa bort så mycket när vi har Beauty på prov,. På tal om Beauty: Både jag och mamma tycker mycket om henne. Om hon blir accepterad i ridskolan tror jag vi kommer hyra henne! :D har redan börjat tänka ut massvis med snygg utrustning till henne :p

Har tänkt ut en grön, brun, blå och röd outfits redan. ;D Det är ju fett kul!?

 

Idag fick vi gå till Torns tidigt. Alexander och pappa hade tagit bilen :/ varje lördag, alltid ;(

Så vi fick gå. Idag var den en arbetsdag på Torns. Men jag och mamma kunde ju inte vara med för mamma skulle med ett tåg som gick vid 3. Idag var det också stallmöte. Men mamma kunde ju inte gå på det heller, men de sa att det inte gjorde så jättemycket, för jag är ju inte ny och sen fick jag veta hur man gör med halmpellets igår.

Föresten är halmpellets jättebra! Superlätt att mocka och väldigt mjukt fast det är ett ganska tunnt lager.

 

Eftersom alla höll på att fixa till ridhusen kunde vi inte rida i mellan ridhuset, utan bara lilla. :( Där inne kan man knappt trava!? Speciellt inte med Beauty, för hennes trav är så snabb! Och galopp; ABSOLUT INTE att det går därinne! :s Så jag & Beauty fick göra det bästa av situationen.. Som för tillfället inte alls var bra..

 

Det gick bra att rida, hon börjar dock testa mig nu, superseg och stannar rätt vad det är.

Men när jag red med ett hoppspö kände man skillnad. =) I skritt gick hon finfint på tygeln. I traven gick det sådär.

Hon tyckte förmodligen också det var för litet, man får svänga så snävt och snabbt! 

Efter en stund la mamma fram bommar. Hon skrittade och travade snällt över.

Det som är lite dumt är att klubban är "framför" lilla ridhuset. Så när folk går där tycker hon att det är en anledning att bli distraherad och inte göra det hon ska. 

Det är lite dåligt.. Men som tur är händer inte detta så ofta, förutom när det är tävlingar som det kommer vara nästa helg. :s Men då är det inte alls många anmälningar så det kommer att gå snabbt!

 

Efter ridningen åkte mamma hem. Hon liksom hade ett tåg att passa, låter mig fixa mockningen och lite sånt. :p

Jag, Fanny och Katja hjälptes åt att mocka till Beauty, sätta fast L på Lukas sadel, träns m.m, klistra fast Beauty-lappar där hennes sadel, träns och täcke hänger. Och sen bara chillade vi. :)

När Katja åkt hem följde jag och Fanny med när Fighten reds. Fick fota med Fannys Iphone ;)

fick riktigt bra bilder i galopp tycker jag! Vad Fanny gör med dem bilderna vet man aldrig :p ;)

 

Nu är klockan snart halv 10, och jag har bestämt att jag inte ska hålla på längre än halv tio. 

Såg precis att klockan är prick 21:30 så nu SKA jag sluta! :)

 

Hejdå! Imorgon ska jag till skolan. Sen efter skolan ska jag hem för en gångs skull. Ska hålla på med läxor och sånt skit :p trist.. men måste göras! Har typ bara engelska glosor och spanska glosor. ;) kommer få matteläxa imorgon också.

Fanny och Katja ska till Torns däremot, de ska kolla hur det går får Beauty.

För det är en STOR dag för Beauty imorgon, det är hennes FÖRSTA ridskoledag!!! HOPPAS hon sköter sig, men jag tvivlar inte, hon ska nämligen gå i en vuxengrupp som är vana ryttare. Så hoppas hon får en som vet vad den gör och som respekterar hennes låga ålder. :)

 

Efter Torns cyklade jag och Fanny hem till mig. Vi kollade bloggar, you tube och facebook.

Sen gjorde vi också en inköpslista (lite väl långa kanske). För jag har bestämt att vi 3 + mamma ska till Hööks nästa helg. :) Lördag tror jag funkar bäst. ;) Före jag rider, när tävlingarna håller på och man ändå inte kan rida. .)

Ska bli kul! :D

 

Beauty bilder:

     Finaste<3                                                           FOTO: Ellen Elfman

Hennes blogg: http://ellenlive.devote.se/

 

Hejdå!
/AmAnDa.

Av Amanda - 2 september 2012 17:27

   

Ni har två dagar på er att ställa frågor till mig! Ger svaren på tisdag.

Taskiga frågor kommer jag inte svara på, ha det klart för er!

 

Hoppas på många frågor nu då! This or that är också tillåtet. :)

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 2 september 2012 17:12

Hejhej! Nu håller jag på med ny header! Kommer bild på Beauty i den! ;) för hon är viktig nu.

Nu kommer den snart! ;) sen ska jag för första gången fixa frågestund! Så får ni fråga på ;)

 

/AmAnDa.

 

Av Amanda - 2 september 2012 17:01

Hej! Nu har jag kommit hem från Torns. Ridit Beauty. Imorgon ska hon prova ridskolan. HOPPAS det går BRA! 

Kommer ett långt inlägg om hur det gick att rida m.m senare. För just nu är Fanny här. ;)

Vi ska skriva inköpslistor (ska kanske till Hööks nästa helg!) :D

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 2 september 2012 00:18

Hej! Nu har jag, mamma och Alexander sett 2012. :) Har sett den en gång förut, men nu fattade jag mkt mer!

Orkar knappt skriva.. är så trött (klockan är 12:20 :s 

 

Ska sova nu, ha det bra!

 

/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards