Amanda ek

Alla inlägg den 4 september 2012

Av Amanda - 4 september 2012 21:20

Nu har jag typ 10 min på mig, mindre till och med, att berätta om igår. Och jag hatar kortfattat :p

Eller inte för kort i alla fall! ;) Och för att spara tid tar jag Dagens Foto i samma inlägg, börjar med det.

 

Detta är en bild som Ellen också tagit. :) Det är fint! Men hon har system ;) men jag har mer mega pixels ;)

 

Ja men den är väldigt fin och bra kvalitée också (stavning). Lilla Beauty har öronen framåt också! :) Det är inte ofta man ser :p

Tycker hon lyckats med detta foto!

 

Ellens blogg: http://ellenlive.devote.se/

 

Igår hade vi rättså tråkiga lekioner (säger så för att jag inte kommer ihåg :P) 

Ja sen efter skolan åkte jag, Fanny och Katja till Torns. 

Katja skulle sköta Lukas och Fanny fick sköta Florens. Men jag kom för att Beauty skulle gå sin första lektion.

Egentligen skulle jag ha stannat hemma men sånt får man räkna när man är en HÄSTMÄNNISKA :P :D

Råkade stanna på tok för länge också, och när jag skulle cykla hem kunde jag inte hitta mina nycklar (har dom nu däremot) så jag fick gå hem :s blev typ helt mörkt också.

 

Men Beauty skulle gå bland de absolut sista lektionerna. Och de är SENA! :p typ 8 började dom.. Senare till och med! :/

Men ja Beauty var helt seg och långsam :p haha! XD ryttaren höll på o sparkade.. som att det skulle hjälpa!

När de kom till galoppen vägrade hon galoppera! BEAUTY DÅ! Med mig fattar hon mer än gärna galopp!

Hon bara slängtravade, och ryttaren sparkade.. Fick typ ingen galopp på henne ;)

Men asså hon var vuxen så kanske Beauty var lite bekväm och tänkte "hon är tung, jag tror jag kan slippa undan denna gången!!" och om det är därför hon fattar bättre med mig? ;o kanske.. 

 

Nu måste jag sluta, tog exakt 10 min! :D good!

 

Hejdå! Imorgon ska jag vara hemma och göra läxorna, inte för att jag har några förutom engelska glosor.

Och lite lätt spanska. Och svenskaläxan behöver jag inte ens tänka på.. Sen är det i ,matte också, men där ligger jag bra till. 

 

MÅSTE GÖRA IMORGON:

*Matteläxan (typ 30 uppgifter till på fredag :s)

*Spanska glosor (Lätta som in i helvete :p)

*Engelska glosor (Har fått lite kläm på dom nu.)

*Svenska ord (Behöver inte ens träna på, det är: Gamla, nattduksbord, alltså, jätteglad m.m, ASSÅ det gick min förra klass igenom i 2:an eller 3:an!? Inte i 6:an, då bör man väl kunna stava? ;o om nån inte kan det får den väl få specialläxa.. Kan ju inte ge de som redan kan det för lätta läxor?

Min lärare vet om det, men hon säger typ att vi får dom ändå ;o

 

Ridskola för Beauty också! Hoppas det går bra i den gruppen också, hon kommer gå i en vuxengrupp. 

Det var inte förra! :/ men det ska nog gå bra! När man tänker positivt går det bra! Det är så jag tänkt hela sommaren! ;) och det ordnade sig faktist, bra till och med! :D

Fast en 5:årig d-ponny var inte det jag letade efter innan, men jag är riktigt nöjd nu! Jag har växt EN DECIMETER under året! Behöver en d-ponny nu. Oj säger jag bara! Och 5 år kan man knappt tro, hon är riktigt mogen!

Skrittade ut henne idag med Musslan, Humle och Grim och det gick fett bra! Red själv och hon tyckte inte nått var läskigt eller så! :D Toppen!


/AmAnDa.

 

Nu MÅSTE jag sluta!

Av Amanda - 4 september 2012 20:51

Hej! Hann inte blogga igår: För jag var på Torns hela dagen! Var inte tänkt så men blev liksom så ändå ;)

Anledning; Ville verkligen se Beautys första lektion! Kommer mer om det!

Kommer ett långt inlägg snart om igår! :)

 

Om idag:

Dagens låt:

Tar det samtidigt ;)

Just nu lussnar jag på spotify. ÅH har hittat BRA låtar så vill byta hela tiden, får inte nog! ;p

 

Kommer bli very much Dagens Låt framöver :p

 

I skolan idag gick det bra. Hade slöjd sista lektionen. Läraren valde min teckning på en häst att göra STOOOR

i trä och ja... svårt att förklara. :p

Sen åkte jag och Fanny hem till mig och chillade i typ en timma, sen åkte vi till Torns.

Mockade och fixade med boxen föst, sen ta in Beauty och fixa henne till lektionen. :)

Var en kvart för tidig och eftersom mamma inte gillar att jag rider henne i paddoken ledde jag henne :p

 

Väl inne började vi med att ställa hästarna inåt. Hon är duktig på det! :D Lydde mig fint, behövde göra så mycket egentligen. Förutom att driva på, hon blir seg när hon är tvungen att gå fint :p och jobba och sånt störigt XD :P

Bara att vänja sig, Beauty gumman! ;D <3

 

DÖR typ, denna låten är SÅ bra: Don't wake me up !!! :D :D Med Chris Brown. =)

Och Scream är också asbra! Det är Uscher som sjunger ;)

 

Ja men sen på dressyren så gjorde vi samma sak i trav. På volterna. Jag var på C volten. 

Det gick också bra, Beauty var lite piggare. Men rätt vad det är så växer hon fast i marken och liksom

bara stannar, spelar ingen roll hur mycket man sparkar och smackar, hon rör sig inte!? ;o behöver ett spö för att få henne att gå fram igen.. Lite irriterande, men hon testar nog bara. :)

 

Nöjd med idag, allt gick bra utan galoppen, eller ja hon blev så glad och uppspelt så hon galopperade så fort och blev stark, alla galopperade ju "vilt" om man frågar mig.. Jag menar man kallar det vilt när 7 ryttare till häst galopperar runt, fast vi skulle bara göra det en långsida men det blir ändå lite vilt.. Har ju aldrig ridit henne med andra hästar heller förut, så jag är nöjd. :)

 

Nu måste jag skynda mig om jag ska hinna blogga lite om igår! :)

 

/AmAnDa.



Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards