Amanda ek

Alla inlägg under september 2012

Av Amanda - 18 september 2012 21:14

Hej! Jag har ridit nu. Det gick sådär. Det dåliga: *beauty ville inte galoppera*vi gick igenom ridvägar (som att jag inte skulle kunna dom?)Det bra:*galopperade jättefint en gång*gick i formNu måste jag gå, hejdå!

Av Amanda - 18 september 2012 15:49

Glömde att skriva om sprutan hela klassen fick idag, så här är lite om det:

Jag fick in med Katja. Jag tog den först. Skolsköterska kommer ihåg mig som "den som inte får panik".

Eller ja efter när vi åt sa hon till mig "det där var väl inget, eller hur!?"

Hur som helst så gjorde det inte ont. :) Det sved lite, som det alltid gör men inte mer än så

Det var en till som hjälpte till och hon pratade om mig om mina husdjur. Jag lådsades att jag inte ens kände sprutan. fast jag kände den knappt alls :)

När Katja tog den pratade hon om Lukas med hon som hjälpte till. Haha man kunde inte tro att hon tog en spruta, för hon såg helt normal ut.

Duktiga vi var! ;) :D

 

Efteråt fick vi saft och fick sitta i biblioteket en stund. :)

 

Resten av dagen var chill. :)

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 18 september 2012 15:19

Hellu :) 

Har precis kommit hem från skolan och ska snart sticka till Torns.

I skolan hade vi: Eget arbete, tema, engelska, bild vad jag kommer ihåg. Sista lektionen skulle vi ha haft träsjöjd men det blev inställt så vi fick vara kvar på Vallkärra. Trodde vi skulle få ha eget arbete men gissa vad! Vi fick ha RAST hela tiden!!! :D :D Jag, Katja och Karin gungade. vi kom på en egen "show". Det var kul!

 

Ska ju till Torns nu, ska rida dressyr. Hoppas inte det är inställt! Finns en liten chans att vi ska hoppa; det har nog gått en månad sen tisdagsdressyren körde igång och sen läste jag på Sandras blogg: "Tror vi ska hoppa eller nått" stod typ så. :)

Jag hoppas vi ska hoppa, det är verkligen kul att hoppa Beauty, hon hoppar så mjukt och det är rättså mycket power i henne! ;) hon är ingen sån som vägrar och sånt heller. Perfect horse säger jag bara! :)

 

I skolan håller vi på med en berättelse och då skriver jag en som heter "I Beautys liv". Den handlar om hennes liv innan jag hyrde henne och efteråt. Den kommer bli BRA, i alla fall i mina ögon. ;) 

Skulle kunna kopiera hela dokumentet (ska skriva in i datorn) men det hade blivit ett jävligt långt inlägg, kan jag säga ;) Men ska beskriva lite när den är klar.

 

Nu ska jag äta och sen bli körd till Torns. Ha det bra så länge!

/AmAnDa.

Av Amanda - 18 september 2012 15:16

Jag ska nu göra lite ändringar; kommer bara länkas till Facebook 1 gång per dag, kanske 2 ibland.

Ska skriva mer kortfattat och mindre från Hööks. Även om det råkar vara en av mina favoritaffärer ;) ska börja blogga om andra saker istället för hästar, hästar, hästar. :) Inte för att jag kan komma på något nu ;) men typ kompisar och viktiga händelser. Och Veckans såklart ;)

Sen ska jag kanske börja videoblogga. Men bara om flera säger det!

 

Hoppas du tycker bloggen blir bättre om jag gör detta! :)

 

Ha det bra! /AmAnDa.

Av Amanda - 17 september 2012 21:38

Tack för alla unika besökare, 33 just nu, förendras varenda minut.

 

Nu undrar jag:

1. Varför läser du min blogg?

2. Är den bra, eller är den helt kass? 

3. Är den rolig eller urtrist?

4. Är den intressant, eller ointressant?

5. Och hur länge har du läst min blogg?

6. Hur upptäckte du den?

7. Tycker du jag gör ett bra jobb med den?

8. Har du själv en blogg, om ja: Hur många unika besökare brukar du ha?

9. Varför är det vissa som inte för över 10 per dag medan vissa (som jag) får mer än 30? Är det pga uppdateringen eller bara att vissa bloggar är bättre?

10. vad skulle du ge denna blogg för betyg mellan 0-10? Svara ärligt! :)

 

Du kan svara som anonym, så jag inte vet vem du är om du har nått att kritisera om, men jag blir extra glad om du inte är anonym, kanske fyller i URL? :)

 

Svara gärna på frågorna! 

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 17 september 2012 21:20

VARNING! Detta är inte ett skämt! Fortsätt att läsa! Eller du kommer att dö, även om du bara tittade på ordet varning! Det var en liten flicka som heter Clarissa, hon var tio år gammal och hon bodde på ett mentalsjukhus, eftersom hon dödat ...sin mamma en ... d henne pappa. Hon fick så dåligt att hon gick för att döda all personal på sjukhuset så Moregovernment beslutade att bästa idén var att bli av med henne så de bildar ett särskilt rum för att döda henne, så humant som möjligt men det gick fel på maskinen de hjälp gick fel. Och hon satt där i plågor i timmar tills hon dog. Nu varje vecka på dagen för sin död återvänder hon till den person som läser detta brev, på en måndag kväll kl 12:00 Hon kryper in i ditt rum och dödar dig långsamt, genom att klippa dig och tittar man blöder till döds. Nu skicka detta till tio andra bilder på denna webbplats, och hon kommer att hemsöka någon annan som inte förmedla detta som du gjorde. Och glöm dig. Exempel 1: Jenny trodde inte på detta och tog bort det utan att ens läsa det hela! Några dagar senare på måndag kväll, hon vaknat av höga fotspår och tung andning, var där Clarissa stod där med en stor kniv.

 

Detta kopierade jag från Facebook nyss. Känns ju bra att det är måndag idag.. Jag vill inte bli dödad långsamt av en galning klockan 12:00 inatt? ;o :/ 

 

Hoppas jag inte skrämt nån mer nu! ;)

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 17 september 2012 21:14

Ja alltså på sommarlovet hade jag all tid i världen på att blogga men nu har jag inte alls lika mycket tid, visst hinner ett inlägg minst per dag MEN alla Dagens blir för mycket. Så jag tänkte att jag varje måndag kör veckans?

Från och med nästa måndag kommer detta gälla!

Och Fanny, jag såg det på din blogg, ja. men hoppas inte du tycker jag tar efter, har sett hur många som helst som också har samma som vi. :) Det är liksom nått som "hör till" bloggar. ;)

 

Ha det bra nu!

 

PS! Har också skapat två nya Veckans; veckans annons och veckans hemsida. Annons tänkte jag att jag ska hjälpa de annonser på HästNet att få deras hästar sålda (tänk om det hjälper!?) och dagens hemsida kan vara t.ex Pizap, Stallet.se, Moviestarplanet, blogg.se m.m :)

Av Amanda - 17 september 2012 21:03

Ni får inte glömma att fylla i om ni följer min blogg eller inte! ;o bara 3 röster är inte godkännt :p

och kom ihåg att rösterna är ANONYMA så jag kommer inte se vem! 

 

Vill också ha kommentarer, räcker med "fin blogg!". Jag gillar kommentarer allt i allo! Fast står helst över de som tycker att bloggen är t.ex SÄMST eller USEL. ;) men vem vill höra sånt?

 

Så kommentera fina saker, annars: kommentera inte alls! :) 

brao. Och så det här med gästboken. Jag fattar inte vad den är till för.. Ingen gör något inlägg!

Och jag har aldrig gjort det till någon annan. Man kan ju fråga, kommentera eller skriva i gästboken.

Jag skulle bli glad om nån gör nått inlägg i gästdagboken. :)

 

Ha det bra nu. :) Själv ska jag chilla resten av kvällen, och inte framför en dator heller ;)

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards