Amanda ek

Alla inlägg den 11 september 2012

Av Amanda - 11 september 2012 21:32

Nu är det ju precis 11 år sen detta hände.. Kommer ihåg får exakt ett år sen, när detta var 10 år sen, när jag satt uppe och såg ett 2 timmar långt program om detta. 

Det är ju så jävla idiotiskt att kapa ett plan och köra rakt in i tvillingtornen.. Jävla idioter, Al qaida!! ;( ;( det bara ställde till det! Dödade massor, skapade panik i New York.. Och ni som flög in bara dödade er sjävla!

Vad TÄNKER ni med?!

 

Hur som helst pratade vi om detta i skolan idag. Kom också in på denna galningen:

Anders Breivik. Vad gjorde han? JO han är ännu en idiot,

dödade ca 50 människor i Norge för typ ett år sen. Dålig stil... ;(

 

Ska också säga att han var riktigt stolt över vad han gjort; han ville ha medalj för det, han satt och frinade under hela rättegången! Och han sa förlåt! FÖR att han inte dödat FLER!! 

Han satt och grät en gång också, för när de läste upp hur han tyckte världen typ skulle vara, för det var så VACKERT. Vafan?? Man tänker ju så -.-

 

När flygplanen krachar i Tvillingtornen:



/AmAnDa.

Av Amanda - 11 september 2012 21:31

Gör det här: http://caseapp.se/ 

Nu vill jag ha en mer än innan! ;) men måste vänta till i jul, då mitt abonomang på Xperia går ut.

Av Amanda - 11 september 2012 21:06

Hej! Jag skrev ju ett inlägg men det hände något och det försvann ;(

Så får skriva mer kortfattat.

 

Var i skolan och tog mig igenom engelska, svenska, tema, eget arbete, bild och slöjd.

 

På träslöjden började jag, Katja och Karin med vårt hästhuvud. Tänkte först ta hela hästen, som jag gjort, men

det blev tydligen för MYCKET att göra på en TERMIN (även om inte jag håller med) fick vi göra bara ett huvud.

Jag ska göra halsen, Katja öronen och pannluggen och Karin ska göra manen. Själva huvudet har vi inte bestämt

men antagligen ska Katja göra det, eftersom det är hon som har minst att göra. :) Den kommer bli bra!

Bild kommer på hästen också! :D

 

På bilden fortsatte vi med att rita av den mitt emot. Lotta gick igenom hur man gör lite stödlinjer m.m

Kan ha varit för att jag sa "Det är sjukt taskigt mot den man ritar av om man inte kan rita bra alls och teckningen bli jätteful, då kan den känna sig ful och kränkt." Haha :p XD

 

Spökhistorier: http://www.ljusdal.se/invanare/kultur/bibliotek/ungasidan/skrivarverkstad/spokhistorier/teresafidalgo.4.5a6bd9f013997f17a89478.html

 

Efter slöjden slutade vi. Blev himla liv när ingen visste vilken av bussarna som gick vart.. Gick fram och tillbaka och båda busschaufförerna sa "den andra bussen går till klubben." Jävla skit! ;) Men till slut kom vi rätt.

 

Fanny och Katja följde med mig hem. Vi åt Billy´s pizza och kollade datorn :p

Sen skjutsade pappa oss till Torns, fast Fanny skulle direkt hem, så hon blev avsläppt.

 

Vi tog in Beauty. Hon galopperade runt i hagen och ville in, helt dygnsur :( vi rykta henne. 

Jag fick sprapa av vattnet med svettskrapan :p så blöt var hon! Stackare <3

När vi var klara kom nån och sa att lektionerna var inställda. Buu ;(

Beauty fick stå i Plutos box när jag mockade. 

 

Efter en stund kom mamma och då sadlade vi henne. Red i mellan ridhuset. Därinne fanns redan Florens, Casper och Cornetto. Hade lite stora problmen att justera stigbyglarna :p Beauty bara går iväg och mamma är inte till så stor hjälp. x(

 

Allt gick bra tills galoppen. Körde LC2 (dressyrprogrammet) och när vi kom till galoppen tog det stopp.

Hon vägrar fatta galopp, fattar inte varför, hon bara vill inte! Måste lägga till spöt vid bogen för att hon ska fatta, men ibland bli det fel också, Jag VET att hon är ung och så, men det är väl inte normalt att hästen inte vill galoppera? Behöver hon padd eller nått? ;o

Till slut gick det. När hon väl galopperar går det jättebra, hon har fin galopp, lyfter fint på alla hovar och har bra med fart. Det är bara själva fattningen som behövs träna mer på, Nästa gång jag ska rida är på torsdag. Då ska jag träna för Jeeica igen :D hon är mycket bättre ridlärare än mamma :p  det är ju så att man har lättare att bli sur på mamma än på en annan.

 

Tränare är nått jag behöver upp till 100% just nu. Att träna upp en ung häst är inte vad jag är van vid..

 

När jag skrittade av ute sa mamma att hon hade en överasskning; jag har fått ett skåp! :D :D

lämnade lite grejer idag. Ska lämna resten i helgen. Ska ju också till Hööks och då ska vi köpa lite saker till skåpet, som hängare. ;) Ska bli så kul med Hööks! Och så finns ju Horze och My one också! :D

Håller på att spara pengarna ;)

Ska göra en finfint collage till skåpdörren också! Som något sånthär:

 


Vad tycks om nått sånt? :)

 

Nu ska jag sluta! 

Men först:

 

Dagens låt:


Den är bra! :D

 

/AmAnDa.

 

 

 

 

Av Amanda - 11 september 2012 21:04

ASSÅ ÅÅÅ jag skrev ett JÄTTELÅNGT inlägg men sen raderades allt och inlägget försvann, funkar alltså inte med ångra! ;( måste skriva om ;(

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards