Amanda ek

Alla inlägg den 8 september 2012

Av Amanda - 8 september 2012 18:37

Hej! Jag och Katja laddade ner Slender på min dator. Vet inte varför, vi bara gjorde det. :)

Det är sjukt läskigt! Hade lite problem med nerladdningen och så.. Men till slut! Men när Katja spelat 2 gånger 

stod det att om jag inte tog bort spelet direkt skulle datorn få ett virus :( Så vi tog bort det :( ;(

Dumma dator! ;) Men Katjas storebror Leo har det på sin dator, så det är bara att kolla på när han spelar :p XD

Som Katja brukar göra ;)

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 8 september 2012 18:25

Hej!  Beauty har blivit riden nu. Red med Katja. På grund av att det är tävling imorgon får man inte rida i stora ridhuset, mellanridhuset eller i paddocken. Finns BARA det lilla ridhuset kvar då,.. Och galoppspåret då men då skulle Lukas (Katjas foderhäst) skena iväg och Beauty vet jag inte hur hon skulle reagera, sticka efter kanske?

 

Det gick väl bra. Hon gick mycket i form. Tränade på det som går i ett sånt litet ridhus.. Alltså typ trava i form på en liten volt, träna samma sak på rakt spår, slalom (men Beauty hade för lite fart så hon ville inte trava) och försökte galoppera men hon är ganska seg på o fatta så det tar typ 4-5 steg innan hon galopperar - hon hinner ta typ så många travsteg innan långsidan är slut. Och hon vägrar galoppera i kurvorna också. :/ :( ;( men det med fattningen är bara o träna bort, jag ska träna på det. :) Men jag visste hela tiden att det var för litet för henne, hon kan inte sträcka ut ordentligt, vilket hon behöver. Jag har bara kunnat rida henne i alla gångarter 2 ggr på en och e halv vecka.. :/ Och hon har fått 2 vilodagar.. Men det gör inte så mycket när hon bara är 5.

 

Förutom att rida har jag och Katja innan det kollat på tävlingarna. Vi såg alla möjliga hästar med olika hoppteknik och färg på schabrak m.m Jag fotade tills kamerabatteriet dog ut helt. :) över 100 bilder blev det!

Sen har vi mockat Beautys och Lukas box.

Det gick bra för Torns. Kalle kom 3:a 2 ggr, Frodo kom 2:a, Cayenne kom 1:a och säkert mer. :)

 

Nu måste jag äta, mamma tjatar. :) Ha det bra! 

/AmAnDa.

Av Amanda - 8 september 2012 14:14

Hej! Nu har jag och Katja cyklat hem till mig från Torns. Vi har mockat, fotat och typ chillat :p

Nu när tävlingarna är slut ska vi rida tillsammans på Beauty och Lukas. :) Det ska bli kul! Vi har aldrig ridit våra hästar tillsammans förut.

Men eftersom det är tävling imorgon igen får man inte rida i stora ridhuset, paddocken eller mellanridhuset.. Så får typ rida i lilla eller på galoppspåret.. Men vi vill inte det för Lukas och Beauty kanske bli helt stirriga eller nått??

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 8 september 2012 08:55

Hej! Typ tvingade mig att gå upp tidigt idag (halv 10 typ). Haha men det är bara för jag vill till Torns NU NU U!!

Det pågår tävlingar just nu. Vill fota om det är nån jag känner som är med! :D

Men mamma och pappa sover nog :( Men de SKA köra mig! :p för jag har så mycket att ta med (hjälm, väst, stor tung ryktväska. ridstövlar, andra skor eftersom jag får skav efter ett tag och mat och dricka.. :/ Allt det på en cykel går, men det bli jättetungt att cykla och då kan jag inte ta med andra skor.. :s dessutom är det alltid avstängt där jag cyklar (genom den låånga aléen (stav). Och sen har jag fett svårt att ställa cykeln nånstans för det är avstängt där också ;(

Men nu ska jag äta frukost och sen väcka mamma eller pappa (helst båda två :P) och tvinga nån av dom att skjutsa mig till Torns. ;) mamma kommer när tävlingarna är slut för då ska jag ridaaa :D Ska rida med Katja, kanske Julia. :)

 

Vi ses! 

 

/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards