Amanda ek

Alla inlägg under april 2013

Av Amanda - 21 april 2013 22:33

Acora skötte sig super på hoppträningen! Hon stannade 2 gånger, bra för att va Acora! ;)
Vi hoppade studs, tortuga hinder och bombningar tränade vi också på. Det sista hindret i banan var på 80 cm - och hon stannade första gången, hehe, men andra hoppade hon! :D
Sen hoppade hon en typ plastmur på 70 eller 75 utan att stanna alls! :D
Duktig häst!
Här är ett collage från idag: mer bilder imorgon!

Av Amanda - 21 april 2013 14:12

Hörs sen! Mamma ska filma, har jag bestämt, och hon får inte filma på fel håll en enda gång till!
Alla hopptävlingar och dressyrvideos och allt har kommit upp och ner och jag vet inte hur man vänder på det i datorn! :'(
Antal lila saker idag: (på mig o Acora).
T-shirt
Hårtofs
Mobilskal
Schabrak
Bettskivor

Vet inte så mycket, har nt börjat på min lila outfit alls mycket. Än.

Av Amanda - 21 april 2013 10:25

Jag kollade på butikslager på ett snyggt schabrak. Så skulle jag ta Malmö men så såg jag Lund. Men allt var slut i lager. Jag typ "va har dem gjort något fel?". Men när jag gick in på butiker såg jag att det stod Lund. När jag klickade där stod det typ "Hööks förbereder för premiären i Lund den 13 juni". Så såg jag en Facebook länk o klickade på den, ville veta exakt var. Så var det en länk om jobbansökan och när jag klickade på den, det borde ju stå var i Lund där, stod det.... NOVA LUND, LUND.
Jag typ hoppade omkring full av dampenergi. Asså Nova, det är ju ett köpcenter! Säker på att jag skrivit här att det hade varit toppen om Hööks kom till Lund eller ett köpcenter i Lund.
OMG...

Som ni märker är jag vaken, hej!
Hejdå! XP

Av Amanda - 21 april 2013 10:25

Jag kollade på butikslager på ett snyggt schabrak. Så skulle jag ta Malmö men så såg jag Lund. Men allt var slut i lager. Jag typ "va har dem gjort något fel?". Men när jag gick in på butiker såg jag att det stod Lund. När jag klickade där stod det typ "Hööks förbereder för premiären i Lund den 13 juni". Så såg jag en Facebook länk o klickade på den, ville veta exakt var. Så var det en länk om jobbansökan och när jag klickade på den, det borde ju stå var i Lund där, stod det.... NOVA LUND, LUND.
Jag typ hoppade omkring full av dampenergi. Asså Nova, det är ju ett köpcenter! Säker på att jag skrivit här att det hade varit toppen om Hööks kom till Lund eller ett köpcenter i Lund.
OMG...

Som ni märker är jag vaken, hej!
Hejdå! XP

Av Amanda - 21 april 2013 00:20

Den 13 juni öppnar Hööks i Lund. Så skönt!!! Senast förra veckan önskade jag att Hööks kunde komma till lund eller till ett köpcenter i Lund. Och gissa vad!? HÖÖKS KOMMER TILL NOVA!!!!!! Guuud va kul! Jag kan komma dit oftare, det är närmare och jag kan åka dit själv med buss med Katja! Faaan vaa kuul!!
På sommaren också, då har vi all tid i världen!

Måste sova nu, hejdå ^^

Av Amanda - 20 april 2013 23:07

Jag har suttit hela kvällen med en familj.. Min familj.. Och när jag var på Beauty (hehe) stod det "stilen ogiltig, välj en annan". Men jag har inga stilar :O så hela spelet hackade upp sig och allt försvann. Tycker man borde kunna spara och fortsätta en annan dag för om man vill göra en familj noggrant tar det tid och om man råkar göra något fel kan ALLT försvinna. 

Skittråkigt att allt bara försvann, inte första gången. Första gången jag spelade sims 3 försvann allt 2 ggr på rad och då blev jag sur och stängde av. Tur att jag provade det igen ;).

 

Sitter och nördar Hockey pulver nu, såå gott är det! ;)

 

Imorgon händer detta: Acora ska hoppas, kl 4 typ. Sen händer inget mer, intressant liv jag har... ;/ ;)

Kul o hoppa iaf.

 

Har anmält mig till en Pay And Jump på Torns i maj. eftersom det är utomhus och jag har hoppat Acora... 0 gånger utomhus valde jag 50 och 60. Vågar inte hoppa 70 cm för andra gången ute.. Hehe.. Även fast det nog är sista gången jag kan tävla Acora för terminen. Kan inte hjälpas. Kommer ju inte fler. Tror jag ;P.

 

Men måste typ sova nu, när jag ätit upp mitt godis! (Y)

 

Av Amanda - 20 april 2013 17:46

Lite matcho med bettskivorna (Y).

Idag var det så fint väder att jag red ute. På galoppspåret och i paddocken. Galopperade genom vattnet. Synd att ingen fotade då.. Ville hoppa över en typ 50 cm hög stock framför vattnet men det fick jag inte :( Imorgon är det iaf hoppning.. Hoppar heldre ute än i ett dammigt ridhus :/.

Acora gick på tygeln bra i paddocken. Vet att jag sagt att jag nt skulle träna på det, men helt ärligt har jag inget annat i tankarna.. Men jag red bara i paddocken i 20 min. Först stannade hon och höll på precis som i torsdags och jag kände för att skrika rakt ut när hon inte svarade på skänkeln. Som hon alltid gör. Men sen bajsade hon och efter det gick det bättre. Konstigt.
Bajskonstigt ;p.

Av Amanda - 20 april 2013 17:38

Foto: Katja

Inte så snygg jacka.. :/

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards