Amanda ek

Alla inlägg under april 2013

Av Amanda - 26 april 2013 16:07

På väg till Ängelholm. Positiva saker med att sitta fast i en bil i 1 h 20 min:
*förmodligen stannar o köper något gott.. Det är ju fredag!
Negativa saker:
*ingen mobilladdare
*kan inte röra på benen
*Alexander spelar hög musik..
*allmänt tråkigt
*alexander är arg för han inte tog med sin dator..

Vi ses senare!

Av Amanda - 26 april 2013 08:01

Det är NP idag i skolan, i engelska =(
Tror man ska skriva en berättelse typ.
Läskigt! Jag har inte världens största ordförråd :/. Får göra mitt bästa..
Sen ska jag till Ängelholm..

Har ni märkt en sak? Sj har jag varit alltför upptagen för att märka det. Men desto fler säger det och nu ser jag ganska tydligt att Acoras underhals ÄR mindre! :D
Hinner inte ta jämförelsebilder nu men kommer sen tror jag!

Av Amanda - 25 april 2013 21:29

Acora var Jätteduktig idag! Hon gick typ bättre än i tisdags. Doktig hest!
Hon var helt svettig, typ blöt. Schabraket var blött! Jag behöver byta men alla är smutsiga :/.
Imorgon är det nationella prov och fan också... Man ska skriva en Berättelse typ, på engelska! Att skriva berättelser är kul o lätt, men på engelska!? ;o
Lycka till kanske?
Sen ska jag inte till stallet, jag hinner inte ^_^. Katja ska sköta om Acora istället. Själv ska jag hem, stressa ihjäl mig, duscha, byta om och sen ska jag åka till Ängelholm för min morfar fyller år.. Det tar en timme och 20 min dit, vad ska jag göra under den tiden?? ;/
Och sen ska vi äta middag i typ 6 timmar. Kommer känna typ ingen.
Sen är typ tydligen för sent att åka hem så vi måste sova över där.. Och jag måste sova själv! Då kan jag nörda någon höökstidning eller en bok ifred.. :| vi kommer iaf hem på lördagen och då ska jag till stallet o rida Acora. Antingen ska jag träna på det jag gjort idag, mycket skänkelvikningar och öppna. Det funkar verkligen bra! Acora mjuknar direkt och jag får det mycket lättare efter det! Eller så ska jag rida med en kompis, ta det Chill med den, kanske rida på galoppspåret, kanske byta häst eller något annat kul. Jag vill föreslå att vi ska byta häst på tisdagsdressyren. För det hade varit jätteskoj! Hade velat byta häst flera gånger i rad. Så man får hoppa den. Det är dels för det är kul o dels att man lär sig jättemycket på det och man blir ju duktigare på att hantera olika sorters hästar.

Nu ska jag stresspacka! Hejdå för idag!

Av Amanda - 25 april 2013 16:45

Nöjd... Alla 10 uppgifter är checkade. Mu ska jag byta om o sen ska jag cykla till stallet! Hoppas Acoris är snäll, fast det är klart, det är hon ju alltid! ;)

Av Amanda - 25 april 2013 15:22

Hej hej! Jag sov ju över med Katja igår till idag. Först efter skolan åkte vi hem till henne, hon bytte om till ridkläder, sen hem till mig och så pluggade jag spanska. Eller försökte.. Vi hade fått överös med läxor. Delade upp dem i 2 delar och efter ett tag kunde jag första delen. Sen när jag gav mig på andra delen blev min hjärna förvirrad och jag glömde allt i första delen och fick inte in andra i huvudet. Efter många försök gav jag upp.
På ridningen fick Katja rida Alma. Det var hoppning o de tränade på snäva svängar typ. Den sista banan hade ganska höga hinder, ett på kanske 70! Bravo Katja ;) fotade och bilderna är längst ner.
Hemma hos mig igen åt vi först middag och sen satte satt vi vid datorn. Först kollade vi på fail videos men sen ville vi se film så vi såg scary movie 1. Det är komedier på skräckfilmer. Den vi såg var baserad på Scream. Guuuud vad rolig den var! Scream var sjukt awesome! Se filmen! Den är inte läskig alls! De typ skojar till det jättebra! :p
Vi höll på o skratta ihjäl :D ska klart se tvåan nästa gång vi är eller sover över! (Y)

Och idag på spanskan var det inget läxförhör så jag misstyckandes inte :p. Tur! ;) istället gick vi igenom massor om verb och så skulle vi göra meningar av verben och spela upp en dialog tillsammans med 2-3 andra. Chill med andra ord.
Sen rullade dagen på bra, vi hoppade över matten (yes).
Men nu väntar 10 uppgifter.. Och det är röda sidor så det är extra svårt :'( ;(
Klockan 6 är det lektion för Jessica. Och klockan är över 3 så jag måst verkligen äta något och ta fram matteboken.. För uppgifterna är till imorgon :( :/

Hejdå ! Sorry för dålig update denna vecka! Jag ska blogga som bara den i helgen istället! ;)

Av Amanda - 24 april 2013 16:45

Bara för att det är kul och så jag har ngt att göra - och så ni har ngt att läsa! ;)

Sen är det bara ryttare ju eftersom jag ska låna en häst, och HUR dumt är det inte att komma med 7 schabrak, benskydd, träns m.m? Väldigt ;)

 

Standard utrustning:

[x]

Men jag har en marinblå... [x]

[x]


 

 

Ankomst på sön; turkos.

[ ]

[ ]


Tror inte det behövs en fleecetröja på sommaren... :P


[ x]

[x]

 [x ]Eller  vid hoppning.. [ ]



Måndag: Röd


[ ]

[ ]

[x]

[x]

[ ]


Tisdag: Lila


[x]

[x]

[x]


Onsdag: Marinblå

[ ] 

[x]

[x]

[ ]


Torsdag: Rosa

[ x]

[x]

[ ]

[ ]

[ ]


Fredag: Grön


[ ]

[x]

[x]

[x]


Lördag: Tävlingskläder (Pay 'n jump)

[ ]

ELLER

[ x]

Hoppas däremot på att ha en röd :p ;)


[x]

[x] (men den är långärmad och såhäääär för liten..

[ ]

[x]

Vid svart kavaj:

[ ]

Vit röd kavaj:

[ ]


/AmAnDa.

Förmodligen har jag inte allt när det är den 28 juli. Men man får ju ta det man har! Vissa har ju inte lika mycket som jag kryssat i, så vem ska klaga? Inte jag ;)





 

Av Amanda - 24 april 2013 09:57

Av Amanda - 24 april 2013 09:44

Idag: efter skolan ska jag följa med Katja till stallet och sen plugga hjärnan av mig i spanska. Katja sover över.

Imorgon: Katja sover över, skolan och sen ska jag rida lektion för Jessica.

Fredag: först skolan, sen stallet snabbt som fan och en hem o duscha och så, sen åker vi till Ängelholm och äter mat tills vi spricker.. Min morfar fyller 70..
Sen när vuxna ätit klart är klockan typ 12 och då är det tydligen för sent för att åka hem så då ska vi sova över där, suck.

Lördag: kommer hem :D ska rida Acora, ha kul med henne. Rida barbacka, inte så bekvämt, eller galoppera på galoppspåret, rida med em kompis och byta häst. Aa ni fattar som jag sagt lägger jag inte fokus på formen alls mycket på lördagar, inte sön håller för den delen.

Söndag: det blir nån ingen hoppträning men jag ska fan övertala mamma att hoppa själva. Även fast hon inte tycker om det vill jag hoppa en gång i veckan, hästen ska hoppas en gång i veckan! Inga mer planer än det.
/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards