Amanda ek

Alla inlägg under april 2013

Av Amanda - 18 april 2013 08:02

Är på bussen nu.. Kommer mer efter skolan!!;)

Av Amanda - 17 april 2013 21:35

Katja skulle rida Alma. Men hennes träns var borta så vi kunde inte göra mer än att vänta på att gruppen före skulle komma tillbaka, de red ut. Och då fick Alma låna Esthers träns och vi fick skitbråttom. Alla grupper red ut för det var knock out tävling på torns, Torns mot Stävie, heja på Torns, men Stävie vann.
När Katja red ut satt jag först och nördade mobilen, typ läste bloggar och spelade spel. Sen kom jag på hur Nolife det är och gick för att hälsa på Acora ist. Inte säkert hon gick ngn lektion. Hur som helst är Katjas lektion den sista bland de mellansvåra o hon går inte de svåra så jag ryktade och myste med henne. Gjorde svansen fin. Sen fyllde jag på burkar. Just när jag bestämde mig för att ta ut den ända bajshögen ur boxen kom de tillbaka. Verkar som att det blivit mockat! Tummen upp! ;)
Katjas lektion galopperade lite innan de satt av i ridhuset. Jag fick leda runt Fighten, som ridläraren ridit. Hon var jättesnäll. Sen fick jag och Katja rykta av henne. Kul!

Imorgon tror jag att jag ska rida för Jessica. Då tar det revange.. Haha!
Nä men taggad är man.. Hoppas Acora också är det! Ska iaf inte sura mer, slut på det. Inget blir bättre av att man surar..

Godnatt på er!
/AmAnDa.

Av Amanda - 17 april 2013 21:06

Hej! Tänkte berätta om ridningen nu eftersom Jag har tråkigt, väntar på mina pannkakor ;).
Egentligen gick det bra. Framridningen gick jättebra och innan jag började gick det jättebra. Det var programridning och man red en och en. Jag blir typ nervös när jag ska rida program men nt när jag ska hoppa.. Ganska störigt :p. Så jag förstörde för mig sj, erkänner jag.. Acora var duktig men inte van vid dressyrprogram och så, hon vinglade och när jag försöktefå henne i form ökade, minskade hon eller det värsta; kör upp huvudet och vinglar samtidigt som hon ökad och minskar.
Trots detta blev allt mellan 5 och 7 i protokollet. Förvånande och undrar hur det skulle stå om hon hade gått bättre. 2 7:or, mest 6:or och typ 2 5:or.
7 på sits och 6 på resten. Borde va ganska nöjd, men igår var jag riktigt missnöjd och sur.. Så kan det va. Men det var mitt fel.. Också. Så jag borde inte va arg. Sluta jämföra mig från förra tis när det aldrig gått så bra förut.

Idag var det en riktigt Chill dag i skolan. Inget klassrum, läste, gjorde geografiuppgifter och hade rast i över em timme. Såklart åt vi lunch också.
Jag tränade spanska med Katja som läste. Gjorde engelskan också, passade på.
Nu dör batteriet men berättar mer sen! Om Katjas ridning och det.. Hejdå!

Av Amanda - 17 april 2013 14:45

Vilken av dessa 3 hårfärger passar jag bäst i? KOMMENTERA!!

1. Brun. 

     

 


2. Svart

   

 

3. rött

   

 

Håret är blött där ;-)

 

Kommentera! ;)  

Hej

Av Amanda - 17 april 2013 08:02

Skrev inget om ridningen för jag nt ville.
Men skriver om det efter skolan! :)

Av Amanda - 16 april 2013 15:36

Foto: jag ;)

Talangfull visst är hon!?

Av Amanda - 16 april 2013 15:34

Hej! Sitter på bussen nu, snart hemma.. Jättevarmt har det varit idag. Om jag inte får en kallare jacka/vårjacka kommer jag att dö.
Och en stallvårjacka..
Idag i skolan hade vi inget klassrum precis som igår. Och imorgon kommer vi inte heller ha det. Det är för det ska tas bort något och läggas till något. :/

Ridning 18:45.. Hoppas Acora går lika bra som i förra veckan.. Men det vet jag inte om det kommer hända.. Men hoppas kan man! :/

/AmAnDa.

Av Amanda - 16 april 2013 14:00

Mycket egobilder jag laddat upp i mitt galleri; skratta inte, fast de ÄR hemska ;P Eller inte ego bilder direkt, mer fula bilder :P fula miner..          

       

 

 

   

     

         

Asså hon ser ju ego ut ;) :P
   

 

Det var alla konstiga bilder jag hittade över huvudtaget. Jag är en sån som inte kan se seriös ut, eller har svårt för det. Kolla på bara på min instagram! @Amandiis_pandiis.

 

/AmAnDa.

 

 

 

 


Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards