Amanda ek

Alla inlägg under april 2013

Av Amanda - 29 april 2013 19:30

Allt jag köper fram till vecka 31 ska få bli: utustning till AW! Så kläder till ryttaren. Kul! ;) Jag hoppas verkligen jag får presentkort på Hööks i födelsedagspresent för det skulle underlätta. Haha!

 

Hade nog tänkt detta framför ALLT:


 T-Shirt, 79 kr.

 

T-Shirt, 79 kr.

T-Shirt, 79 kr.

T-Shirt, 79 kr. Men Jag skulle kunna ha en sånhär i garderoben.. ;)

 

Funktionströja, 229 kr.

Funktionströja, 229 kr.

 

Dressyrhandskar, 39 kr.

 

Tävlingsskjorta, 279 kr.

Tävlingskavaj, 649 tror jag.

 

 

 

 Hoppspö, 79 kr.

 

 Hoppspö, 89 kr.

 

Skärp, 249 kr.

 

T-Shirt, 129 kr.

Keps, 99 kr.

 

1737 kr... :/ Haha! Hade blivit mkt mer om det varit häst med, det säger jag bara! ;)

 

 

Av Amanda - 29 april 2013 19:10

Mina rubriker är alltid samma..
Godmorgon!
Hej!
Vad jag gjort idag
Ridningen
Dagen idag
Skolan
Hemma igen!
Planer inför idag/imorgon/helgen/lovet
Godnatt!
Godmorgon!
Osv

Men nu är jag hemma från Katja. Vi delade ut muffinsformerna och åt middag. Med mera.
Ska göra fler tidsinställda nu, det är så kul 0:)

Hejdå på er!

Av Amanda - 29 april 2013 15:40

Jag är hos Katja nu och hon läser gamla sms xp.
Imorgon = min födelsedag! :D
I övermorgon = firar med släkten!

Men vill inte va ett mongo med mobil så hejdå! ;)

Av Amanda - 29 april 2013 13:00

Hej på er! Hittade en blogg om ullaredhästsaker.. Och här är länken: http://www.gekas.se/categories/hastsport?limitstart=10  det är från hemsidan ;)

Läs första inlägget, jag seriöst DOG! Ullared säljer säkert allt det från Horze billigare. Så jag vill klart köpa det där istället för på Horze! Vet du inte vad jag pratar om? KLICKA på LÄNKEN då!

 

Allt utan (eller kanske allt) jackan finns alltså på ULLARED till BILLIGARE pris! :D :D

 

Här är de saker jag absolut mest vill ha av det som finns bilder på: (bortser från det från Brighton)

junior6 jan13Fast kanske i en annan färg.. och större storlek såklart! xd

benskydd4 jan13

hjalm2 jan13Sverigehjälm hade ju varit coolt ;)

hast4 nov12Snacka om att se skön ut!!!!

rid6 sep12Denna ser också jätteskön ut

skärp3 jul12Snyggt!!!

rid4 jul12Säkert jättebilliga, enkla & snygga.



Dessa var ju jättecoola!

Dessa med!

Mitt röda pannband på där...  Drömträns!

 

Känner mig död:



Om du hade fått en sak, vilken skulle det då vara? För mig skulle det nog vara det där tränset!

 

/AmAnDa.

 

Av Amanda - 28 april 2013 22:59

Imorgon är det en dag kvar tills jag är 13. OMG :D Tänk om jag får en systemkamera! Har velat ha det så otroligt länge! :D Hoppas hoppas...

Godnatt på er också! :)

  Fina Acora <3

 

Katja och sötis Acoris, se vilken ful, tjock underhals! Den är borta nu :D

 

 

Jag och Katja åker snowracer, hahaha ;)

 

 

Jag och Pluto år 2012.Gullet

 

 

 

   

Av Amanda - 28 april 2013 20:24

Vad ska jag nu se på? Ponnyakuten är typ BÄST, och de bara MÅSTE komma ut på dvd, jag har första . Finns de andra på dvd, har jag missat ngt jättestort??

Hoppas alla löser sina problem 100% när de är hemma.. 

Ett ord: PONNYAKUTEN är BÄST! Oj, det blev 3...

 

Men gud vad kul jag har xp. Nu ska jag göra tidsinställda sen läsa eller äta något. Förresten är hemma från Grand Hotel. Inte lika bra som jag trott. Maten var faktiskt inte alls god (köttbullar i antingen buljong, stavning, eller fett). Men seriöst köttbullarna de var inte goda! Däremot hade de världens godaste glass, dock jävligt dyr, men god! ;) det tog typ 30 min för dem att göra den bara... ;/

 

BRB!

/AmAnDa.

Av Amanda - 28 april 2013 15:25

Bilderna är från idag :D
Det gick inte lika bra sön igår, men kan bero på att det var jättevarmt och jag höll på att explodera av värme. Men det gjorde jag inte, haha.

Men vad är ridning? Svar: en idrott ;)

IGNORERA mitt face på bilderna, är man varm så är man!
Min Favvo är den sista :)

Av Amanda - 28 april 2013 11:13

.... Jag har gjort absolut ingenting. Nu har jag iaf bloggat! :p
Jag ska.... Skynda mig i stallet och äta mat på Grand Hotel. Fast egentligen orkar jag nt det, för då har vi nog ätit klart kl 10.. :/

Brb!

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards