Amanda ek

Alla inlägg den 18 april 2013

Av Amanda - 18 april 2013 22:00

Men nu är det så sent att jag inte hinner göra något mer. Så kan det gå! ;)


Godnatt på er iaf! 

Av Amanda - 18 april 2013 20:50

Heej! Jag är hemma från stallet, kom hem för ganska länge sen. Men jag åt middag och gjorde engelskan, har lite kvar. Så jag hade inte tid att blogga ;).

Hur som helst fick Acora inte vila, jag red med Plutos ryttare. Vi skrittade först ett varv runt galoppspåret och sen red vi i ridhuset. Acora gick ganska bra. Men sen stannade hon och vägrade gå framåt. Typ som när hästen fryser fast. Hon gjorde det flera gånger utan att kissa eller bajsa. Till slut bajsade hon men då fortsatte hon ändå stanna. I galoppen var hon inte alls sådär pigg och framåt hon brukar vara. Så jag skrittade henne, orolig för att hon skulle ha ont eller whatever, bara något inte hänt..

När vi skrittade lite till vid galoppspåret piggnade hon till och blev som vanligt igen.. Lite wierd, antar att hon är trött på dressyr i dammigt ridhus, det är jag också för den delen...

Detta är ett schema jag TÄNKER följa:

Mån: Ridskola

Tis: Dressyr (lektion) om inte; dressyr ensam.

Ons: Ridskola

Tors: Dressyr (lektion för Jessica) om inte: dressyr ensam.

Fre: Vilar, pysslas om extra mycket, smörjer grejer, mockar (ofc), städar i skåpet och såna stallsysslor.

Lör: Rider utomhus/barbacka, ute på galoppspåret, rider till Stångbyskogen m.m Lite svårt att göra det när det var så kallt men nu går det ju!

Sön: Hoppning (lektion) men det är inte regelbundet så de gånger det inte är lektion tänker jag hoppa ändå, för jag har tävlat Acora fler gånger än jag tränat, och det känns sådär. Asså tänker mig inte en kompicerad bana precis, räcker med ett hinder med en bom framför eller studs ev kombination. Sent på kvällen så är jag o mamma ensama.

 

Detta schema SKA följas :).

 

Ska göra klart min lilla engelskaläxa (nästan klar) och sen göra något tidsinställt inlägg eller nått sånt. 

Katja ska sova över ons-tors nästa vecka och då tänker jag beställa skal från Miniinthebox. Men bara kanske ;).

 

/AmAnDa.

 

Av Amanda - 18 april 2013 15:53

Drar kat till Torns. Mamma kan inte vara med och typ alla hoppar så jag vill inte rida ensam. Så jag ska ta hand om henne lite extra, mocka, rykta länge och kanske leda henne lite också. Om någon vill rida med mig kan jag göra det med.
Annars vilar hon så får jag väl rida imorgon.

Av Amanda - 18 april 2013 15:42

Bilder inomhus blir nt så bra med iphonekamera...

Av Amanda - 18 april 2013 15:38

Hej! Idag ska jag inte rida lektion för Jessica kan inte. Så jag rider väl dressyr med mamma istället. Och Rider ute ensam.. :p
Äter gifflar och ser på tv. Chill ju.
I skolan var det som vanligt, förutom att vi inte hade ett klassrum idag heller så vi gick på "vandrande fot" hela tiden. På idrotten hade vi hinderbana och det var jobbigt för man sprang den bara om och om igen och det var ingen lätt bana!

Av Amanda - 18 april 2013 12:30

Letar än en gång i galleriet, men efter såna haul bilder, precis som en haul på video, bara i bilder ;).

Detta är köpt på IKEA i somras.


*Soptunna, röd

*3 miniburkar, gul, rosa, vit.

*Anteckningsbok, blommönster

*Burk, svart

*Galgor, blandade färger.

*Tavlor, grön, röd, blå.

*Den stora vita saken, som man har i garderober typ.. XP

*Matta, röd.

 

 

Detta har jag köpt på stan i somras.

*Läsbok, röd & svart.

*The sims 3, Hidden Springs, från Game.

*3 Depend nagellack, rosa, ljusrosa och havsblå, från Kicks.

*Tröja med häst på, från Lindex.

*Kjol, vit, från Lindex.

*2 hårmascaror, blå och rosa, från Kicks.

*Skor, bruna, från Din Sko.

 

 

STOR shoppingrunda, i somras precis innan skolan skulle börja. Också från stan.

*Tröja, rosa, från Kappahl (tror jag).

*Leggings, USA mönster, från Kappahl (tror jag).

*Byxor, lila, från Kappahl (tror jag).

*2 T-shirts, rosa och vit, från Stadium.

*Dricka XD

*Skosnören, rosa, från Stadium.

*Gympapåse, rosa och blå, från Stadium.

*Vattenflaska, rosa och blå, från Stadium.

*2 Strumpor, rosa och vita, från Stadium.

*Sminkborttagning, med olja, från Kicks.

*Nagellackborttagning från Kicks.

*Ryggsäck, lila och rosa, från Stadium.

*Gympaskor, svarta och rosa, från Stadium.

 

 

Sorry för dålig bild! Från november, Hööks, internetbeställning.

*Bettskivor, gröna och svarta.

*2 tåvärmare

*Tyglar, blå

*Grimma med grimskaft, marinblå.

*Rosa fleecetröja.

 

 

Stor haul från Hööks och Horze. I januari ngn gång. Love it ;).

*Ridstrumpor, turkosa, marinblå, svarta, Horze.

*Ridstrumpor, röda, Hööks.

*Hästgodis, Happy Day äpple, kanel, Hööks.

*Gummiplattor, rosa, Hööks.

*Silikongummiband, vita och svarta, Hööks.

*Stallskor, svarta, Hööks (mammas!)

*Benskydd fram och bak, röda, Hööks.

*Ryktskrapa, svart, Hööks.

*Jacka, svart, Hööks (mammas!)

*Lami-Cell huva, röd, Hööks.

*Ridbyxor, röda, med Swarovskistenar på, Hööks.

*Pannband, grönt, Hööks.

*Schabrak, vitt med guldkant, Horze.

*Regnbyxor, svarta, Hööks.

*Ridhandskar, svarta med tuch, Hööks.

*Dressyrhandskar, marinblå, Hööks.

 

Från Hööks, köpt åt Acora 2 dagar efter att hon kommit. 

*Sadelgjord, svart, Hööks.

*Nosludd, Expensive, marinblått, Hööks.

*Avalange Vintertäcke, rosa, lila, vitt, Horze.

 

Köpt dagen innan Beauty åkte och Acora kom (borde vara före den över).

*Silikongummiband, turkos, Hööks.

*Piggborste, röd, Hööks.

*Dressyrspö, cerice, Hööks.

*Allroundspö, lila, Hööks.

*Putsduk, grön, Hööks.

*Allroundschabrak, cerice, Hööks.

 





Köpt på Nova Lund.

*Linne, limegrönt, Kappahl (tror jag).

*5-pack strumpor, svarta med ränder, Kappahl (tror jag).

*Vantar, blå, Kappahl (tror jag).

*Lösnaglar, Kappahl (tror jag).

*Byxor, turkosa, Kappahl (tror jag).

 

 

Köpt på Nova Lund.

*2 Schleich hästar (jag samlar), BR.

*Byxor, gröna, Kappahl (tror jag :p).

 

Allt är från Nova Lund. 

*Cykelhjälm, vit, lila, Intersport.

*Tuchhandskar, svarta o grå, Intersport.

*Schelichhäst, Shirehäst, BR.

*2 T-shirts, rosa och lila, H&M (tror jag).

*3 pack strumpor, olika färger, H&M (tror jag).

*Kofta, svart, H&M (tror jag).

*Tidning från Mobilia :P

*Jeans, i äkta denim ;P ljusblå, H&M (tror jag).

*Fleecekofta, lila, Intersport.


Köpt i stan.

*Tröja, mintgrön med häst, H&M.

 

Köpt på Hööks (:D) med pappa och Katja!

*Hovolja, utan tjära.

*Hovpensel med burk, blå.

*Ridbyxor, mörkblå, helskodda.

*Ridbyxor, vita, helskodda.

 

Jag har missat haulbilder 2 gånger; en gång i sept när allt åkte till Torns DIREKT och nu senaste gången när jag också åkte till Torns nästan direkt. Sorry, har lovat mig själv att aldrig missa igen. Båda dem gångerna var från Hööks, vilket känns lågt att missa, det är ju min favoritaffär! 

 

/AmAnDa.

 

 

 

 


Av Amanda - 18 april 2013 08:02

Är på bussen nu.. Kommer mer efter skolan!!;)

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards