Amanda ek

Alla inlägg den 19 april 2013

Av Amanda - 19 april 2013 23:35

Snart råd med allt till hästen.. Bara 309 kr kvar.. Kanske 109 snart, Yey ;)

Av Amanda - 19 april 2013 21:28

Av Amanda - 19 april 2013 21:05


 

Alla vet ju att hästar finns, så det borde inte va något snack om saken. Men En frukt?

Haha ser du en HÄST  Är det ingen 

 

Vissa människor ser väl mer såhär:

Tips: Gå till en optiker! XP 

 

 


Av Amanda - 19 april 2013 20:37

Hejj!

Skolan idag var kort, vi slutade kvart i 2, lyx ju! ;D jag och Katja gick direkt till Torns. Först smörjde vi Acoras grejer, och jag passade på med mina ridstövlar och mitt andra träns ... och tyglar ;) :P. 

Det nya läderbalsamet/fettet är jättebra verkligen!

TIPS:


Sen gick vi och tog våra pållar.. Acoris och Flowris. De var söta som vanligt. Vi ställde dem i stallgången, mitt emot varann. Sen ryktade vi båda med alla våra borstar. Det var kul, Acora har förresten lyckats förstöra sin svans, i torsdags hade hon väldigt kul i hagen, hon måste ha kliat sig mot staketet eller i boxen. Inbakad fläta går inte precis ;).

 

Och så fotade jag Katja med Flower ute på gårdsplanen. Gulliga är dem! Fotona blev bra, såna modellbilder ju, Flower var också snäll och stod stilla och hade öronen framåt. 

När Katja skulle fota mig med Acora däremot var hon inte lika villig.. Full av energi vägrade hon stå stilla. Att ha öronen framåt funkade inte heller så bra. Men jag förlåter henne väl ;) enligt Katja blev bilderna bra. Kan ju klippa bort öronen om hon ser alltför tjurig ut haha.. XP


Innan vi gick hem i vinden mockade vi + fyllde på burkar.

 

Det var nog allt jag hade o berätta... Sitter och letar desperat efter "I Knew You Were Trouble" av Taylor Swift på Spotify, kommer många sökresultat men det är andra som sjunger :/.

 

Men visst är den bra? ;)

 

/AmAnDa.


Av Amanda - 19 april 2013 20:33



Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards