Amanda ek

Alla inlägg under april 2013

Av Amanda - 24 april 2013 08:08

Hej jag väntar på bussen ensam så jag ska göra en bildbomb..

Av Amanda - 23 april 2013 22:12

Ska ta en bild med ett djur
- Räcker ut tungan

Det är sorligtvis nog The Typical Amanda.. :/ ;)

Har hundbilder också, men inga i mobilen så smaka på dessa:

Av Amanda - 23 april 2013 22:08

För alltid.

















NEJ JAG SKOJADE!
Klart jag inte ska säga hejdå för alltid :p ni slipper mig typ.. Om 3 år! Nä, aldrig! ;)

Vad jag skulle säga var: godnatt!

Såna fina godnattbilder: (några mongo, några ego och några fina!)

Fan, nu har jag lust att göra en bildbomb.. Klockan 10! Jaja ;)

Av Amanda - 23 april 2013 22:02

Hej! Idag på dressyren var Acora Jätteduktig. Hon gick typ lika bra som den tisdagen för 2 veckor sen! Det var visserligen riktigt jobbigt i högervarvet, men det är hennes svåra och jag ger det lite tid. I slalomen gick hon så bra i vänsterställning, behövde typ inte ens göra något, men i höger var det jobbigt asså, märkte direkt. Vi gjorde olika sorters övningar med bommar och det var riktigt kul och slalomen funkade bra, bäst i vänster. Detta är något jag vill träna själv på, dessa övningar hade stor effekt på Acora och mjukade upp den stela sidan väldigt fort! I slutet var det inte alls lika svårt som i början.
Tummen upp för lektionen!
Mamma filmade, på rätt håll hoppas jag, och jag har nt hunnit fota från filmerna än. Så inte bra bilder ;)
De är från början av filmen eller mammas "bilder". Haha förlåt mamma ;).
Ska också säga att jag älskar min grupp, alla är kompis med alla, vi brukar rida på galoppspåret, i paddocken och i vattengraven när det är varmt innan lektion och ibland efter, och det är jätteroligt!
Härligt att slippa rida fram och skritta av ensam! :D
Idag galopperades Acora tillsammans med Alma och Pluto, och hon typ skenade så jag fick verkligen kämpa för att bromsa ;). Sen vände jag och galopperade tillbaka till Fighten och Dino.
Hoppas Grim får va med snart! Han har varit halt och nu får han skrittas! det är iaf det jag hört ;).

Av Amanda - 23 april 2013 15:34

Hej och förlåt för att jag inte bloggat igår! Jag var hos Katja och det känns inte snällt att sitta med mobilen hemma hos ngn annan.
Jag och Katja tränade Molly. Det är hennes hund;). Hon var inte lika duktig som förra gången, hon var lite respektlös mot mig men hur många gånger har hon träffat mig? Typ 4 gånger ;).
Vi hade kul i alla fall och det är ju det viktigaste. När mamma kom till parkeringen ville jag inte gå. Men vi handlade mat och då ringde Katja mig och sa att jag glömde ländtäcket som jag ska ha i mitt skåp. Hon fyndade det på loppis. Det är blått, påminner om ett från JH Collection. Så kom hon dit och gav det till mig. Snyggt är det! Men det är nästan för varmt för att rida med täcke nu ;) :/.

Idag i skolan var det nationella prov, det var normalavårt men riktigt tråkigt, haha! :p vissa frågor fattade jag nada på.. Och lyssnarövningen var jättestressig. Hoppas iaf att det gick bra, eller? ;)

Sen är jag klar med min sittdyna på syslöjden, det står "YOLO" och så är det em smiley på andra sidan.. Katja har en liknande. Båda blev klara idag och det var ju bra ;)

Och nu är jag i bussen på väg hem.
Jag ska rida sen som vanligt. Acoris ska va duktig. Har jag bestämt.
Snart hemma, eller där jag ska gå av. Vi vi har inte hemkörning! ;p

/AmAnDa.

PS! Den näst sista är på Katja!

Av Amanda - 23 april 2013 15:33

Hej och förlåt för att jag inte bloggat igår! Jag var hos Katja och det känns inte snällt att sitta med mobilen hemma hos ngn annan.
Jag och Katja tränade Molly. Det är hennes hund;). Hon var inte lika duktig som förra gången, hon var lite respektlös mot mig men hur många gånger har hon träffat mig? Typ 4 gånger ;).
Vi hade kul i alla fall och det är ju det viktigaste. När mamma kom till parkeringen ville jag inte gå. Men vi handlade mat och då ringde Katja mig och sa att jag glömde ländtäcket som jag ska ha i mitt skåp. Hon fyndade det på loppis. Det är blått, påminner om ett från JH Collection. Så kom hon dit och gav det till mig. Snyggt är det! Men det är nästan för varmt för att rida med täcke nu ;) :/.

Idag i skolan var det nationella prov, det var normalavårt men riktigt tråkigt, haha! :p vissa frågor fattade jag nada på.. Och lyssnarövningen var jättestressig. Hoppas iaf att det gick bra, eller? ;)

Sen är jag klar med min sittdyna på syslöjden, det står "YOLO" och så är det em smiley på andra sidan.. Katja har en liknande. Båda blev klara idag och det var ju bra ;)

Och nu är jag i bussen på väg hem.
Jag ska rida sen som vanligt. Acoris ska va duktig. Har jag bestämt.
Snart hemma, eller där jag ska gå av. Vi vi har inte hemkörning! ;p

/AmAnDa.

PS! Den näst sista är på Katja!

Av Amanda - 22 april 2013 08:13

Skolan är trååkig !
Imorgon är det NP i engelska =~
Ny smiley: =~

Men jag orkar inte blogga; Sov sjuuukt dålig ^_^

/AmAnDa.

Av Amanda - 21 april 2013 22:35

Iphones rättstavning är så dålig -.-
Det ska stå tittiga där det står tortuga och bomövningar där det står bombningar.
Ni trodde väl inte jag tränade på bomövningar!? Hahaha XD

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards