Amanda ek

Alla inlägg den 27 april 2013

Av Amanda - 27 april 2013 14:02

Av Amanda - 27 april 2013 13:54

Äntligen! Hemma om kanske 5 min. Skönt! :D

Av Amanda - 27 april 2013 12:39

Mina big days är:
Födelsedag: 3
AW ridläger: 92
Sommarlov: 46
Hööks öppnar vid Nova: 47
Falsterbo horse show börjar: 70

Längtar sjukt mycket till allt! AW längtar jag nog allra mest till, har varit på ridläger 2 gånger, 1 gång med mamma, 2008, och en gång med en kompis, eller bästis, år 2009. AW har jag aldrig varit på och ska bli skitkul att va där med Katja.
Sen kan jag inte sluta tänka på att Hööks ska komma till Nova! Bredvid Nova kmr den va, men vad Gör det?
Såklart längtar jag till Falsterbo, ska nog dit med Katja, och vi kommer säkert att ha jätteskoj!

Haha BTW mamma och pappa: jag vill ha mitt barnbidrag innan sommaren. Får jag halva är det ok. Man känner sig ju vuxen när man har pengar och framförallt det förbereder en när man är vuxen, och jag tänker då inte gå till Hööks o köpa upp allt första dagen!
Jag klarar det, okej? ;)

Av Amanda - 27 april 2013 12:30

Hj! Vi Stannade vid Glimmingehus också. Jag frös *********** mycket. Men sen fick jag en glass (L) och så blev det helt plötsligt inte alls Lika kallt längre. Sjukt konstigt. Vi skulle kanske ha gått en rundtur men det har vi redan gjort en gång så vi åkte.
Nu är vi som sagt på väg hem. Asså skönt! Tror vi är vid Österlen nu. Imorgon ska jag kanske äta på Grand Hotell, det är morfars present. Problemet är att jag ska tussa i stallet samtidigt, mamma ska försöka byta bort det.
Vi ska förmodligen stanna och äta lunch och handla mat också.

Asså OMG det är 3 dagar tills min födelsedag! :D (Y) jag ska äta antingen taco eller hamburgare som middag då, jag får bestäma middagen ;). Jag hoppas verkligen att jag får en systemkamera! Man vet aldrig säkert, men min kamera är trasig så lite i behov jag allt! ;) :p
Den 1 maj är vi lediga från skolan och då kommer släkten och firar. Vi ska beställa marsipantårta och baka kladdkaka. Längtar!

Av Amanda - 27 april 2013 11:22

Jag säger inte förlåt för att jag nt bloggat sen i förrgår typ, okej typ 1 inlägg igår. Jag hade inget internet så jag kunde helt enkelt inte.
Igår:
Vi åkte då bil i typ 1 h o 30 min, vi blev Liite sena till middagen. Vi kom typ halv 6. Det var visst inte Ängelholm utan Löderupp (hehe). Mamma sa Ängelholm så skyller på det.
Min mormor gav mig uppdraget att fota alla gäster. Hon har en kompaktkamera med en kul zoom. Det var kul men lite pinsamt ibland att stå och fota folk när de pratade eller åt. Men kul var det och hoppas bilderna blev bra ;).
Första rätten var, för barn, en macka. Den var inte god eftersom den hade smör på sig, som tur var tog min farfar bröder haha ;) jag åt bara påläggen (Y). Nästa rätt var däremot jättegod! Det var köttbullar med potatismos och lingonsylt och sen kunde man ta potatis och sås till. Yummie!
Den första efterrätten var glass med bär och grädde och mjölk och vitchoklad. Det var gött! Mellan måltiderna höll några tal. För er som inte vet vad jag gjorde där var det för att min morfar fyllde 70 år. Grattis! :D
Sista "måltiden" var tårta. Sen fanns det godis och chips också. Tårtan var god men jag var typ proppmätt så jag åt bara en liten bit. Jag drack också 4 läsk, två Fanta, en Sprite och en cola. Brukar inte gilla Fanta men det är ju jättegott! (Y)
Efter alla maträtter och så gick jag, Alexander, pappa och min kusin till vår stuga. min kusin hade den bredvid. I stugan såg vi hästhoppning från Göteborg horse show. RGB vann inte.. :(
Sen när min kusin gått hem så läste jag i min säng. Jag hade ett rum för mig själv, det var litet och ganska mysigt. Jag sov själv, haha! Översta bädden.. Sängen var långt ifrån skön! Jättehård och obekväm. Det blev inte bättre av att jag hittade en skitstor spindel ovanför sängen.. Och när pappa tagit ut den märkte jag att det var en till mindre som vi trodde var en flyga. Den vad död men usch vad äcklig den var! =/

Idag:
Vaknade typ halv 9, åt frukost typ 9.. Det fanns Ingen nutella men det var en personal som tog fram det. Det var aaaaassgott! Älska! ;D
Sen just nu är jag på en kyrkogård där min morfars föräldrar är begravda. Jag tränar faktiskt matte, jag huvudräknar hur gamla några blev!
Senare Idag ska jag Kvällsfodra och rida men framför allt komma hem!

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards