Amanda ek

Alla inlägg den 3 april 2013

:'(

Av Amanda - 3 april 2013 21:28

Hej!

Jag har ju följt med Katja till stallet. Hon fick rida Dino för femte gången eller nått. Men det gick bra, de tränade på halvhalter. Som avskrittning skrittade dem ut en liten runda.

Sen fick jag veta att Acora inte hade fått gå någon lektion så om jag ville kunde jag få rida. Men klockan var så mycket att jag nt skulle hinna. Men jag frågade Jessica om hon behövde henne, men hon sa nej så hon får vila idag. Kan inte hitta hennes halsförlängare heller :(.

 

BTW har lilla Musslan blivit halt. Senskada, hon har haft det förut. För mer 2 år sen typ. Riktigt synd att hon fått tillbaks det, eller hur man ska säga.

Musslan var då min foderhäst från sommaren 2011 till sommaren 2012. Hon är en B-ponny så jag växte ur henne. Hon förtjänar verkligen inte detta.  

Musslan är även den absolut första häst jag red på Torns. Jag var 7 år, Red på ridskola. Hon har varit min "favorithäst" länge. Ja vad ska jag säga, Musslan SKA bli frisk för det bara MÅSTE hon. Hon är en av de hästar som varit längst på Torns!

       

Fina lilla Musslan, bli frisk! 

 


Det var allt för mig! ;) Nu är jag helt finished i spanskan och klockan är 10 och jag borde läsa eller tagga ner på något annat sätt.

 

MEN först måste jag visa världens roligaste ardenner:



/AmAnDa.

 

 

 

 

Av Amanda - 3 april 2013 16:30

Och någon Gizmo bild

Nu kommer Katja snart till mig, jag måste byta om och sen åker vi till Törns (Torns:p) och Katja ska rida lektion, och jag fotar!
Märkte att jag BARA har 4,7 gb kvar på minnet :( det är alla bilder som tar säkert 10 gb av alla mina 32.. Ska övertala pappa att kan ska hjälpa mig med överföringen till datorn ikväll. Mohaha! Spanskan är så gott som köar. Lite repetition till kvällen bara sen sitter den!
Måste göra vad jag ska nu, bye!

Av Amanda - 3 april 2013 14:23

Hej allihopa! ;) Idag i skolan var det bättre än igår. Det var den sista tillsammansdagen. Skönt! Jag hamnade iaf i samma grupp som Ellen, och jag och Katja hade samma mattider. 

Vi gick tipsrunda, snackade om miljö; olja, miljömärken, fotavtryck och kläder. I morse var i stort sätt hela gruppen trötta. Inkl jag ;). Då såg vi på 2 kortfilmer. Ja.. Sen på rasten var jag, Katja och Ellen.

Såg att AW ridlägret och och Katja ska på är helt fullt. Tagga Jump Camp C vecka 31! Jag vet att det är sent men det fanns inte så många platser kvar.

 

Aja nu ska jag sätta igång med spanskan. Ska med Katja till stallet, vi ska ses nästan 6. Kvart i.

 

/AmAnDa.

            Fina bilder från summer

 

Av Amanda - 3 april 2013 07:45

Väntar tills klockan är prick 07:45 inman jag går. Ska möta Katja. Bajsakola :( tillsammansdagar seriöst suger! Men nu är den 45 så bye!

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards