Amanda ek

Alla inlägg under april 2013

Av Amanda - 15 april 2013 21:49

Heej! Hemma hos Katja hoppade vi med hennes hund Molly. Hon har riktig hopptalang! Hon hoppade kanske 90 eller mer! Och jättebra teknik har hon!
Kul var det, men hon hittade jättemånga ställen där hon kunde klämma sig igenom o slippa hoppa.
Vi hoppade flera sorters hinder och i slutet hoppade hon 2 hinder som studs! Och jag fick bra filmer + bilder. Vi pausade och köpte glass också. och gick ut med Molly.

I skolan renoverades vårt klassrum så vi har varit på flera ställen idag. Bara imorgon också! ;)
Sen har jag i Katja haft NP i svenska, muntligt del 2. När man ska diskutera. Det gick bra och det var kul för det finnas inget rätt och fel, sen är svenska det ämne jag är säkrast på/bäst på.
Känns iaf skönt att ha gjort alla i sv klart. Bara engelska skriftligt nästa vecka och sen är det bara SO kvar! Pust.. Jobbigt med så mycket prov! Sliter på en..

Imorgon kommer bilder och sånt. Nu är det så sent;).

Hejdå! /AmAnDa.

Av Amanda - 15 april 2013 15:09

Är på tåget just nu, jag ska med Katja hem. Men Brottom av så hejdå!

Av Amanda - 15 april 2013 13:00

Ska visa mina schabrak. :) Sadeln är min, eller Pluto hade den men den satt sjukt dåligt så han fick en ny och den blev aldrig köpt av ngn så nu är det min ;).

 

1.

Ett helt vitt schabrak som jag faktiskt fått av en i stallet. Den passade inte hennes häst Men den passade Flower, som jag hade på foder då. Mitt första schabrak. Det är säkert i schettisstl elr ngt sånt för det är riktigt litet! Den sadeln är typ lika stor som Acoras. Eller hennes är större.

Har en bild från ända tillfället jag använt det:

 

 

2.

 

Ett rött schabrak med vita o blå passpoaler. Är väldigt litet på Acora, försökte rida med det en gång men det gick inte alls. Jag fick det av Sandra för ca 1 år sen (när jag fyllde 12) och då hade jag Musslan som det passar på. Det är pony stl.

 

3.

 

Ett schabrak jag fick på min födelsedag (när jag fyllde 12). Det är från HÖÖKS, finns ej att köpa längre. Detta däremot passar på Acora och här är en bild när hon har på sig det:

 

Och ignorera min sits..Händer långt fram och framåtlutad, ajaj.. :3

Och när det typ var nytt:

 

 

4.

 

Detta är ett Jacson schabrak som jag också fått av en i stallet. Det passar Acora och är nog stl ponny. 

Här används det:

  det syns knappt :p

 

5. 

 

Grönt som jag fick som bonuspremie från Pennygirl. Har sålts på HÖÖKS också. Stl pony. Snyggigt.. 

 

 

 

6.

 

Brunt schabrak jag köpt själv. Det är från Biltema, 139 kr. Ett bra fynd. Stl full, brunt med ljusblå, beige och bruna kanter. 

   

 

Fina BEAUTY <3 <3 <3

 

7

 

Lila schabrak jag också köpt själv. Det är från HORZE, 299 kr tror jag. Mörklila och vita kanter.

Stl full.

 

Det är lite konstigt ljus där.. ;) :P

   

Söte ponny efter dressyrtävling. :D blev Näst sist eller sist, men det var nog hennes första dressyrtävling ever.

 

8

 

 

Rosa schabrak jag köpt på HÖÖKS. Det kostade 249 kr och är i stl full. Ganska grå och vita passpoaler. Stl full.

 

Sorry för bilden KUNDE inte hitta NÅGTON annan! :/ Schabraket är väldigt nytt.. 

 

9

 

Ursnyggt Lami-cell schabrak jag fick av min farmor och farfar i julas. Mitt dyrbara tävlingsschabrak. Tävlar hoppning i det och har köpt matchande huva och benskydd. Nu vill jag ha en röd kavaj sjukt mycket!!! (Y) Jag har stigbyglar, strumpor och pannband också. Och vill ha ett spö också. 

   

Detta schabrak har jag haft mycket tur med :D jag älskar det!

 

10

 

 

Ett vitt schabrak med guldkant och texten HL (tror jag) på ena sidan och nordens flaggor på andra.

Grymt snyggt, köpte det på HORZE för typ 329 kr. Bara använt det en gång. Också ganska nytt.

Eller nästan alla mina schabrak är nya.

 

 

Det var mina schabrak ;)

 

De är INTE till salu, tycker bara det är kul ;).

 

/AmAnDa. 


Av Amanda - 14 april 2013 20:46

Måste städa ett rum jag endast passerar genom.. Medan Alexander äter, sitter och bor därinne. Framför allt lämnar spår efter sig, exempelvis smulor som då jag ska gå som en betjänt och dammsuga upp. Skoj!?

Måste göra detta slaveri nu:|
Hejdå! Jävligt tråkig skola imorgon, dans på idrotten, som gör dagen tråkig. Men imorgon är det 2 veckor kvar tills jag är 13! :o :D något positivt iaf ;/

Imorgon ska jag va med Katja också. Kul! Ingen ridnig. Ganska skönt nu när det ändå går så dåligt, hoppas Acora går som en ängel på tisdag. Ja, hoppas kan man ju -.-

Av Amanda - 14 april 2013 20:26

Måste säga att jag föredrar Emporia framför Éntre och Nova med. Men Éntre är också kul och stort.

Bilden är på vad jag köpt, men det fattar ni nog ;).

*stay cool tröja, Cubus.
*katalog med frisyrer i, Glitter
*hårförlängning, Glitter
*kräm, Apoteket
*kräm, Apotekt
*nagellackborttagning, Kicks
*överstykningspenna, Akademibokhandeln
*stift, Akademibokhandeln
*häftmassa x2, Akademibokhandeln
*mjällschampo (hehe)
*kräm, Apoteket
*5 st strumpor, Cubus

Av Amanda - 14 april 2013 16:17

Acora (C)
Katinka (B)
Rikta (H)
Lilla Liv (H)

Sen längst ner är Musslan och sen Grim.

Och jag är förresten på väg till Malmö nu ;).

Av Amanda - 14 april 2013 11:52

Kör till stallet nu. Ska rida Acora och sen städa klubban men en annan.
Sen är det hem snabbt och till Malmö, Laserdome och Éntre. Jag ska inte till Laserdome ;). Utan jag och mamma ska till Éntre, men det har jag sagt.

Är det bara jag eller hade det varit supersmidigt att ha Hööks eller en annan hästaffär i ett köpcenter? Som Éntre, Nova Lund eller Emporia? Åtminstone en i Lund -.- Flädie är väl någorlunda nära men en i stan hade suttit fint. Man får ju köra så långt för att bara gå i en affär. Drygt men ändå värt det!

/AmAnDa.

Av Amanda - 13 april 2013 19:50

Enjoy ;) :D

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards