Amanda ek

Direktlänk till inlägg 31 december 2012

Buse Beauty

Av Amanda - 31 december 2012 14:58

Nu har jag ridit. Det gick sådär, Beauty var pigg vartannat och seeeg vartannat. Men mest pigg. Eftersom det var några hästar som hoppade blev hon lite upplivad av det. Hon ville nog också hoppa ;) när de hade hoppat klart red jag mer ordentligt, red serpentiner och volter, det gick bra, hon gick mycket fint på tygeln. När jag fattade galopp brydde hon sig inte om mina hjälper, i inte förrens typ 4:e fattningen galopperade hon. Då avfyrade hon även ett bocksprång. Ett ganska klent, men det kändes! ;) hon galopperade långsidan ner innan jag kunde sakta ner henne till trav. Försökte fatta galopp några gånger till i vänster varv, utan resultat, innan jag beslöt mig för att testa höger också. Där gick det faktiskt bättre, hon fattade efter typ 3:e fattningen! :) galoppen blev faktiskt jättefin, lagom fort och samlat, väldigt nöjd med just den galoppen! Travade av henne och sen skrittadde. Då var det bara Rebecka och Humle kvar. Vi gick ut samtidigt. Borstade av henne och sen på med en annan grimma (den hon hade innan var helt plaskblöt och fårskinnsluddet helt plaskblött). En fråga: är det idag eller imorgon alla hästar fyller år? Om det är idag är Beauty 6 år nu! Stor tjej ? nu är jag då hemma, ska alldeles strax duscha eftersom vi ska bort och fira nyår. Nu kom mamma och påminde mig om att vi ska fodra morgon imorgon. Kul och tråkigt! Har bara gjort det en gång förut för det är så tidigt.. O vi är då inga morgonmänniskor! ;) sen ska vi släppa ut alla och sen ska jag faktiskt nt rida för vi ska låna ut Beauty till någon äldre och mer erfaren som kan rida henne. Sen ska vi iaf fodra lunch också. Mycket stalljobb!! ;) men nu ska jag gå, hejdå! :) /AmAnDa.
PS! Lite kul bilder i slutet ;)

 
 
Julia

Julia

31 december 2012 16:10

Det är imon, hästarnas födelsedag alltså! :P

http://Juliiialivet.bloggplatsen.se

Amanda

31 december 2012 17:33

Okejj ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 12 juni 2014 23:13


Skapad: amandassummer.blogg.se jättefantasifullt. Denna veckan i skolan har varit jättechill, skolavslutning imorgon. AW hästarna åkte igår, väldigt tråkigt. O jag har inte kunnat provrida i måndags som jag skulle, och vet inte när jag ska :3 eller ...

Av Amanda - 11 juni 2014 13:00

Nu kommer sista delen med hästfrågor, hoppas inte de var alltför tråkiga att läsa :3   Vad har du för färg på dina ridbyxor? Jag har fler är ett par, men kan säga färgerna. 2 marinblå, beige, brun, svart, vit, röd och ett par jeans. Jag tror det ...

Av Amanda - 8 juni 2014 11:45

Sista delen för tillfället!                           Hoppade typ 75-80 cm i slutet :P (första gången jag hoppar henne). Eftersom det va studs och kombinationer + jättevarmt ute kunde vi inte hoppa högre. ...

Av Amanda - 7 juni 2014 15:11

Foto: Moa Min Favorit ;) hon är typ 1,00-1,10 över hindret :)) Tack för bilderna Moa! Supersnygga :D ...

Av Amanda - 7 juni 2014 15:07

Topparna ;) Det va lite före och efter bilder, dock inte superbra men hoppas de duger ;) ...

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards