Amanda ek

Alla inlägg den 25 december 2012

Av Amanda - 25 december 2012 19:38

Tja! Idag hoppade jag ju, det gick väl bra.. Vi tränade på en 3-kombination med bommar bredvid hindren som ramar in hästen, övningen heter "raka vägen" ;) men mamma fick inte rätt på avstånden så Beauty rev rättspsykiatrin mycket, men eftersom hindren nt var högre än 40 cm s tyckte hon att det var för lågt.. När jag hoppat klart la jag upp stigbyglarna och körde cavaletti. Det gick super! Det kändes som att sväva när hon lyfte benen högt över bommarna. :) en härlig känsla! Hon gick mycket i form också och var ovanligt pigg. Nu är det alltså 4:e gången det går bra i rad! Alltså med bra menar jag typ fattar galopp i båda varven, går fint i form och typ lyssnar bra. Jag var ensam i ridhuset idag, men trots det var hon en aning okonsentrerad när jag red fram. Men det lossnade sen! Fanny kom också och fotade och sen följde hon med mig hem lite. Vad vi gjorde? Jo först pratade vi om Iphones och jag visade vad jag fick igår och så och sen tog jag Alexanders IPhone och sen kollade vi appar på App Store och skrev ner vad som verkar bra. När hon gått fortsatte jag på den. Den blev 2 A4-papper! Sen kollade jag hur mycket plats allt tog o ch skrev ner det också. Ska INTE glömma att ta med pappret imorgon för Allt i världen!! Ska berätta lite mer om imorgon. Jo, jag måste gå upp rätts tidigt för att åka till stallet. Booty vilar så ska bara mocka o rykta, och gosa! :) Sen är det hem igen och byta om och fixa till sig. Sen ska vi ta tåget till stan och köpa lite saker, som SIMKORT till iphonen. OMG längtar! Men fattar nt hur de kunde glömma att sätta in ett simkort! Liksom det är väl ganska viktigt? :p aja nu blev det som det blev.. När vi köpt det går vi till min mormor och morfar och firar jul hos den typ hela kvällen. :) Nice! Men ja kommer nog att va rätt upptagen, av att ladda ner appar och ställa in inställningar, och kanske blogga i bilder? ;) ja jag kan nog säga att mitt näst, nästa blogginlägg säkert är från IPhone 5!! :D vi ses! /AmAnDa.

Av Amanda - 25 december 2012 12:03

Hej! Ska berätta lite om vad som händer idag. Jo nu på morgonen har jag och Alexander roat oss vid tv:n, vi spelade Harry Potter 5-7 (Wii Spel). Vi har spelat ut hela 1-4 ;) det är faktiskt roligt att spela det, kanske får han dessutom The Lord Of The Rings imorgon. :) vi fick sluta spela när hans nanchuck (stavning) slutade att fungera. Och nu spelar han Minecraft, som vanligt, och jag bloggar på hans mobil. Min har ju inte ngt simkort än, ska köpa det imorgon samtidigt som vi ska köpa en ny nanchuck (stavning). Klockan 2 idag ska jag rida, ska hoppa. Det är nog ganska många där så det är nt säkert att det går.. Om det nt gr kanske jag i alla fall kan trava över bommar utan stigbyglar eller kanske rida barbacka? ;) Sen när vi är hemma ska jag typ städa mitt rum, för det behövs :p Passar på att skriva lite om imorgon: ska rida tidigt, vet inte vad jag ska träna på. Blir antagligen delar från LC:2 och LB:1. Sen ska jag hem och äta och sånt innan vi tar tåget eller bilen till stan. Köper simkort och nanchuck (stavning) p vägen till min mormor och morfar. Så är vi väl hos dem hela kvällen, öppnar paket och äter m.m Och vem vet imorgon kanske det kommer uppdatering från min IPhone? Då kommer det bilder också på vad jag fått och sånt. LÄNGTAR tills min IPhone kan börja användas! Och Alexander har lovat mig att hjälpa till att ladda ner appar och ställa in bra inställningar :D hejdå så länge! /AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards