Amanda ek

Alla inlägg den 24 december 2012

Av Amanda - 24 december 2012 23:21

Japp nu är den min. :D den ligger mitt emot mig, för nej det är inte den jag bloggar på.. För att när vi skulle sätta på den stod det att man måste sätta in simkortet innan den kan användas. Det var då problemet kom, simkortet var helt borta! Fanns ingenstans, och eftersom ingen hade öppnat det lilla kuvert det skulle vara i så hade ingen kunna tappa det.. Det fanns helt enkelt inget med. Så pappa har kontaktat Telia och se ska typ ge oss ett nytt om 2 dagar.. Och jag VILL inte vänta tills dess! Den ligger där mitt emot mig med mitt nya skal och allt.. Så himla trist.. Men nu till de andra presenterna! Det var inte så många, men de var ganska dyra. :) jag hade visst missat ett andra paket till mig på morgonen, öppnade det precis och det var en morgonrock som är jättefin! Har velat ha en länge ;) men av farmor och farfar fick jag The Sims 3 Årstider :D det ska jag nörda nu under lovet! Men juste, min dator funkar inte ;( fan... Ahmja hoppas iphonen funkar om 2 dagar då! Sen gick jag en "bok" som heter Stallboken. Det är typ en blandning av en kalender och dagbok, mycket sidor för hästen. Bland annat står det ryttarens brister och hästens brister och mål för varje månad. :)) sen fick jag också ett till schabrak!!!! :D :D Det är inget mindre än Lami-Cell schabraket som är såååååå snyggt! Det är rött, som det jag ville ha! Det är jättefint, den röda outfiten är påbörjad! Nu är vi hemma igen och klockan är halv 12. Haha inte alls sent!? Men ska gå, bye! Imorgon ska vi chilla o ta det lugnt, ska hoppa Beauty. :) men på annandag jul ska vi hem till mormor och morfar och fira kul där med :) bi ses! När som helst (när det gäller blogginlägg och nt tid) kommer jag att blogga från min IPhone 5! Och då kan jag ju ladda ner bloggplatsen appen så då kan jag ha bilder och slipper logga in och it hela tiden! :D good!! /AmAnDa.

Av Amanda - 24 december 2012 13:34

God jul! Happy Christinas! Fleiz Navidad! Det är alla språk jag kan säga god jul på ;) kanske danska också... Men detta var det ingen mening med att skriva om.. För idag är det JUL!! Jag vaknade klockan 7 och var skittrött, ville inte sova eller gå upp.. Men efter typ en timme gick jag i alla fall iupp ;) ingen annan var vaken så jag gick till Alexanders rum och väckte honom. Sen gick vi och letade lappar. Om någon sett barnhemmet är det samma lek, man hittar en lapp där det står en ledtråd till var man kan hitta nästa lapp. Efter 13 lappar hittade vi paketen Vivi skulle få på morgonen. Alexander fick 2 och jag 1. ;) i don't care! Alexander fick ett grönt IPhone skal och en sån stor gymboll och jag fick ett IPhone skal som är blått och rosa. Till IPhone 5 då ;) det coola med det är att det lyser i ljuset. Asså om man håller det mot ljuset lyser det. I love it! Typ klockan 11 åkte jag o mamma till stallet. Jag red dressyr igen, tränade på snett igenom och utan stigbyglar. Åh vad fint hon gick! Mamma blev imponerad ;) Beauty visar sig verkligen från sin ljusa sida hela lovet än så länge! :)) och imorgon kommer vi kanske att hoppa, Så det inte blir FÖR mycket dressyr. Nu är jag hemma igen, har precis duschat länge och väl. Sitter just nu i soffan med Alexander, han spelar Minecraft och visar mig hela tiden hur man skjuter upp raketer m.m Helt sjukt CAD mycket man kan göra på den sidan!! Hur som helst aka vi åka till farmor och farfar om typ 10 min, vi ska fira jul där. Snart får jag min IPhone (jag vet att jag kommer att få det för pappa sa "nu har jag beställt en sån 5:a"). Och jag har sett paketet! Eftersom det är det ända jag får av mamma o pappa så vet jag vilket paket det r ;) måst gå, hejdå! Och ha en BRA jul!! <3

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards