Amanda ek

Alla inlägg den 3 december 2012

Av Amanda - 3 december 2012 20:38

Portkod 1321 nu. Den är BRA!! :D

 

Skriver mer sen! Veckans kommer med.. För som vanligt hinns det inte med igår... 

 

Ska börja ta halva Veckans på lör och halva på sön. Så blir det inte så mycket.

Stressar ALLTID när jag gör Veckans, vi ska alltid iväg just då ;)

 

Men tror det blir bättre så! :)

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 3 december 2012 20:26


Snö kanske är fint och roligt m.m Men såhär kan man också se på saken:


Kan ju vara lite för mycket också :P

 

Vad tycker ni om snön? Roligt? Tråkigt? Kallt?

Jag tycker det är kul ibland, som att man kan åka snowracer på vintern ;) Det kan man ju inte annars,,, Men en dålig sak är att man inte kan cykla.. Så måste gå till Torns väldigt ofta.. Och det tar typ en halvtimme! :/ 

 

Av Amanda - 3 december 2012 19:51


Och sen bakgrunden:

   


Av Amanda - 3 december 2012 19:17

Så det blir juligt! :) Det ska jag göra nu, en julheader :D Men då behöver jag typ de bilder i mammas kamera.. Får väl helt enkelt göra en tillfällig då! :) 

Av Amanda - 3 december 2012 19:02

Har gjort: Veckans kluring, svenskaläxan och engelskaläxan! Nu är det bara den andra engelskaläxan (men den är till på fredag) och matten (och sen ska jag göra tillsammans med Fanny eftersom det är problemlösning 2 och 2).

Så jag är ganska nöjd med mig själv nu ;)


Det är bara EN sak till.. Vi ska ha TEORIPROV imorgon på dressyren, till ryttarmärke 3. Och det är inte lite papper det!! Mamma skrev ut allt, det blev säkert 20-30 A4-papper... Har strukit under det viktiga nu. Det blev typ nästan allt.. Ojojoj!

Har läst igenom allt några gånger.. Det är riktigt mycket! Men kan det mesta, det är bla:

Enkla ridvägar, sjukdomar, lodrät sits, hästens, sadelns, tränsets delar, bett, sadlar, foder, dressyr och hopptävlingsregler, hästar är flockdjur, ställa o böja och hur man leder hästen. 

Och det är inte ens hälften! Men som sagt är det inga svåra saker. ;) Så det är rättså chill.

Om jag hade haft spanskaläxa denna vecka hade jag definitivt varit stressad! 


Nu känner jag väldigt mycket för att spela sims... Det är BÄST!!!:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Inte alls överdrivet med smilisar ;) :p (stavning).


/AmAnDa.

Av Amanda - 3 december 2012 16:46

Vi har fått sjukt mkt i läxa nu! Eng till imorgon, sv till idag, ingen spanska:D, matte 4 sidor, eng igen och sen inget mer.. Men idag ska jag göra det mesta, som engelskan till imorgon och veckans kluring och sen svenskaläxan som var till idag o jag glömde helt bort det! :/ igår hoppade jag med Bea, sockerbitshinder. Det gick superbra! Hon skötte sig bra! Sen fodrade vi, det var chill. Kom hem vid halv 10. Sen idag har jag o Fanny åkt snowracer. Kul! Men måste gå, hejdå!

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards