Amanda ek

Alla inlägg den 10 december 2012

Av Amanda - 10 december 2012 18:27

http://amandasbeautylife.blogg.se/?tmp=151492


Om någon vet hur man klistrar in en header på blogg.se KOMMENTERA NU!!

Jag är kvar på denna, uppdaterar båda helt enkelt innan jag väljer!


Men det blir Bloggplatsen om jag inte får veta hur man gör på Blogg.se! ;) 


/AmAnDa.

Av Amanda - 10 december 2012 17:39

Hejhej! Tänker testa med Blogg.se en gång till, men kan ju ändra mig så tänker ändå ha kvar denna, ofc! 


DETTA ÄR BARA EN PROVTID!!


Länk till min nya: http://amandasbeautylife.blogg.se/?tmp=360641


MEN det tog 24 tim för den att bli synlig så du kan nog inte se den än på ett tag! ;) Men nu vet du vad den heter!

Av Amanda - 10 december 2012 17:31

Hej! Kom att tänka på detta: Är det någon som har en RIKTIGT känd blogg på bloggplatsen? Eller är det bara på blogg.se man får en känd blogg? :/ Hade ju det först, men det var ganska dåligt för visste inte hur man ändrade färg på texten eller något sånt, bra va? :p

Min gamla blogg var faktiskt helt sjukt dålig, hade inte mer än 2-4 läsare per dag och så.. :/

Här är iaf länk till den: http://brunettahorselovers.blogg.se/

Men ha inga höga krav på den! :p Gick in en gång för att skriva lite "senaste nytt" inlägg.


Och jag vet fan inte om jag vill byta till Blogg.se igen. Ingen aning! Vad tycker ni? Hoppas ju såklart ni fortsätter att följa mig där i så fall! Men ändå... Kommer ju få börja om med allt.. Och sen brukar de som har kända bloggar heta sitt riktiga namn, inklusive efternamn. Vill jag avslöja mitt efternamn? Då kan man ju söka upp mig och så -.- Nej det vill jag nog inte..

Men heta något annat än Amandiislife kanske, Attlevasomamanda, ska jag byta tbx?
Eller heta något helt nytt?

Typ som Amandasbeautylife ? Är det fint? :)

Eller Amandaochbeautysliv ?


KOMMENTERA!!



Av Amanda - 10 december 2012 16:43

Hej! Idag i skolan var idrotten inställd så vi fick gå och åka pulka! :D Det var JÄTTEKUL!!

Jag fick det ända tefatet som jag och Katja delade på. Det var kul som in i! :D Det som var dåligt med idag var att Fanny inte kunde komma.. Men hon ska kanske komma imorgon! 


Förutom "idrotten" som var sist på dagen har jag haft eng, sv, ma och tema. Eftersom min klass ska vara med i en reklamfilm imorgon (glömt att berätta om, i know!) 


Lite mer om reklamfilmen: Det är en reklamfilm på typ 10 min som ska användas för att uppmuntra andra till att bli lärare. Det är några som ska filma klassen en hel dag, på rasten och maten också. Och sen ska de ju klippa ihop den. Den ska bli BÄST, kommer hamna på Youtube och i typ hela Sverige som kommer att se den, tänk om den kommer att komma i början av nån Youtube video, ibland kommer det ju nån reklamsnutt! :D

Så det kommer att bli väldigt kul. Vet inte vilka kläder jag ska ha imorgon bara... :p Något antar jag ;)


När vi åkte pulka, eller inte pulka stjärtlappar, förutom jag som hade en tekopp. Var gererös som delade den med Katja. Men i slutet fick jag den själv. 

Det var jättekul för det fanns ett gupp och sen byggde några på det så det blev jättehögt! Enligt mig då :P Det gjorde ont när man landade bara :P


När vi kom tillbaks höll jag på att dö om jag inte fick vatten :P Och det fick jag :D

(nödvändig sak va?) XDD


Föresten har jag fått en läxa, kunna denna utantill till på måndag:

För den ska min klass sjunga på julavslutningen. :) Och den har jag typ aldrig hört, bra va?

Jag jag har varit frånvarande på alla möjliga sätt 2 gånger i rad på musiklektionen, första gången simmade jag, Fanny o Katja ju och andra gången skulle jag ju till tandläkaren.. (TÄNK INTE PÅ DET; AMANDA!)


Nu har jag ganska trist, Katja var här innan, innan hennes utvecklingsamtal. Vi drack varm choklad och sen satt vid datorn lite. :) Det var allt vi hann med.


/AmAnDa.



Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards