Amanda ek

Alla inlägg den 15 december 2012

Av Amanda - 15 december 2012 16:45

Hej! Äntligen är jag TYP klar med engelskan, puh! Det var riktigt... Äsch hittar inget passande ord :P 

Men typ det tog lång tid, men det blev bra! Har klistrat upp allt på papper och hållt på och klippt och skrivit om vardagslivet, och en av de valfria texterna. Vardagslivet blev att jag skrev om mat, gav exempel på vanliga maträtter, frukost och efterrätt. Sen skrev jag om Hollywood och Hollywoodskylten på den valfria. Så nu är det bara en valfri text till och sen en framsida till boken. Och det ska jag göra imorgon. På mån ska alla pappren bli en bok! :D


Men nu ska jag, mamma o pappa åka och hämta Alexander och sen åka och handla bla godis.


/AmAnDa.

Av Amanda - 15 december 2012 15:01

Från hööks, OMG de är sjukt snygga! Sen är det swarovskidetaljer vid fickan, en liten vit prick syns på bilden. 

"Drömmer" om att ha en röd tävlingsoutfit, till hopptävlingar. Och det är faktiskt inte helt omöjligt att jag kommer ha det!

För jag har ändå ganska mycket rött, eller ja jag har rött schabrak och rött swarovskipannband... 

Jag har önskat mig dessa nu! :) de är så supersnygga! och sen detta schabraket: (älska LAMI-CELL!?) 


Vill ha detta också, men det får jag nog köpa själv ;)



Jag älskar det!


Men nu måste jag äta, sea!


/AmAnDa.

Av Amanda - 15 december 2012 11:14

Hejsan! Idag tävlade jag dressyr för första gången i mitt, och Beautys, liv. Det gick faktiskt jättebra för att vara färsta gången.

Dagen började med att jag vaknade typ kvart i 8. Jag startade som nummer 5 halv 10. Så hade liite bråttom. 

De hade nt skottat vägen så vi  fick parkera bilen i närheten och sen gå genom allén. (stavning). Bytte om till kavajen och ridhandskar och allt det och sen gick för att rida fram.

Hon var jätteduktig och lyssnade fint, gick på tygeln typ hela tiden och som sagt lyssnade bra. Gjorde mycket halter som Jessica sa, och testade att fatta galopp några gånger. Det blev galopp alla gånger, fast lite senare än jag hade tänkt. 

När jag red in i stora höll Bella på med programmet. När hon var klar skulle jag börja, men domaren visste att Beauty är 5 år så hon ledde henne fram och tillbaka vid domarbordet, som hon tyckte var sUPERLÄSKTIGT. Staketet var också läskigt. 

Jag fick göra ett försök att rida programmet. Och det var inte lätt, för när jag vände rätt upp tvärstannade hon så jag fick göra om det. Då gick det. Vi kom igenom programmet hyfsat bra. och ja vägarna blev slarviga men det var för att jag fokuserade som mest på att få henne att gå fram, och inte bli rädd eller stanna. Hon gick på tygeln också :D och det roliga var att hon fattade galopp i båda varven! Fast tror det blev fel i höger varv, men skitsamma hon fattade! :D 

Domaren tyckte det var jätteduktigt av mig att inte ge upp och att göra programmet ut.

Och Bea slutade vara rädd för domarbordet efter typ halva! :D Så det var jättebra.


I protokollet stod det typ "Lite osäker häst, bra rider på ung häst och vägarna blev inte så bra men du kom runt!". Haha och det var väl bra ;) Fick 6/10 på sits och hand. Haha lite sådär bra tycker jag för jag brukar få 7 och 8.. Men det var lite svårt när hon vinglade fram och tillbaka! ;)


När hon var avskrittad och ute i hagen bytte jag schabraket igen till imorgon, tävlingen är inte slut än, det kommer en imorgon också! :D Då kommer jag och gör revanch, 50 o 60 cm! :I]


Ja men nu måste jag göra engelskan, har frt nt kommit på ngt att skriva om... :/


/AmAnDa.


Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards