Amanda ek

Alla inlägg den 7 december 2012

Av Amanda - 7 december 2012 23:25

Jag har inte kunnat berätta mycket alls om idag, inte på de sista dagarna faktiskt, det är för att jag varit med Fanny och det känns liite taskigt att sitta o blogga ;) :P

Idag i skolan var dagen inte så normal. Jag missade 2 lektioner typ. För jag skulle till tandläkaren, jag hatar tandläkare!! De är onda... :/ Och läskiga! De tycker om att skrämma upp mig också, med ord som "kan behövas tandställning", som de sa förra gången och nu; "det behövs kanske inte någon tandställning nu, men vi måste dra ut tanden". 

NEJ tänker man ju, flera i klassen har fått dra ut tänder och jag frågade dem om det gjorde ont, hur det gick till m.m och de sa "det gör jätteont att få sprutan i kinden! och det gör jätteont efteråt, det känns som att tanden krossas!" och massor mer.. tandläkaren sa däremot bara "det knäcker bara till och sen är det över", HAHA som om det är "över" då? Tandläkare träffar en ju inte efter, bara under, så de har ju ingen aning om hur ont man har efter! Har frågat mina klasskompisar hur det går till m.m (Fanny har gjort det 4 gånger) och det verkar som en grym behandling. Asså i grym menar jag inte cool utan taskig! Men om jag inte drar ut den = mycket problem i framtiden och det sitter tills jag är typ 20, då lossnar den och då måste jag typ ha tandställning för att ändra det stora mellanrummet! Och enligt DEM kan tänderna rätta ut sig i min ålder, men inte när jag är 20. Och mamma och pappa verkar tycka det är en BRA idé!??? ;( :((

Men om jag gör det ska jag typ få pengar av dem. ;) Men tycker ändå inte det är värt det.. Fast Fanny kommer att följa med!


I skolan kom jag till andra lektionen där vi fick nästan fritt. :D På matten redovisade vi uppgifter och veckans kluring, som var väldigt enkel! :) Behövde inte alls jobba, aldrig på fredagar, i matte då ;) Vi hade bytt mattid med förskoleklassarna så vi fick äta 20 över 11 typ! :D så mattelektionen blev bara 20 min lång! :D

Sen, efter maten, var det lite tema och då drog vi paketkalender och polkagris. Skulle ha blivit Katja som skulle få paket, men tyvärr var hon sjuk så vi tog om! :p

Sista lektionen (det är en VÄLDIGT kort dag på fre) var det engelska med vikarie. Det var okej, hann göra väldigt mycket faktiskt :)


Efter skolan skulle jag ju ha åkt till stallet, men insåg att jag inte hade tid till det över huvudtaget så jag frågade hon som skulle ha hjälpt mig med galoppen idag, om hon kunde rida åt mig, och det gick jättebra så behövde inte alls åka dit! 


Jag och Fanny gick först hem till henne och sen till mig där vi bara lämnade våra saker och sen gick till en backe med min och Alexanders snowracer. Vi åkte lite, men det var inte så kul så vi gick tbx hem till mig. Satt lite vid datorn då, eller lite och lite vi hann se klart "I taket lyser stjärnorna" som var ganska dålig :p började se den igår. Har läst boken, den är så mycket bättre än filmen! Aja lite över 5 kom Katja och då satt vi först lite vid datorn och sen började vi fixa oss till klassdiscot som som sagt började 7 och slutade 11.

Blev nöjd med kläderna och allt sånt. :)


Mamma skjutsade oss dit, kom tyvärr typ 5 min försent :/ Först satt vi och åt lite godis o chips o sånt. Och när det var pardans satte vi oss för att glo. Men sen ville Katja och Fanny vara med, så då satt jag ensam. Med "pinnen', ett bordsben, Men bordet var upp och ner. ;) :P Han var... Tyst och blyg :P

Sen var det "snurra flaskan" och det pallade jag, Katja och Fanny inte heller vara med på. Eller pallade, jag ville i alla fall inte, det är ju grynt pinsamt! Alla ni som kört det vet vad jag menar! :p När de typ slutat med det kände jag o Katja för att springa barfota i snön så vi gjorde det, eller jag gjorde det, 3 varv runt fotbollsplanen. :) Varför? Det blev ju sjukt varmt därinne!


Efter det var jag, Fanny o Katja ute i kapprummet, Det var svalt därinne, och tillräckligt hög musik. Hände nån gång att vi tog på oss skor och jacka och sprang ut för att knacka på o skoja med dem därinne. Mohaha! Vi försökte också göra ett brev som skulle va läskigt, det stod typ "I natt den 7/12-12 ska kyrkans våldnader komma upp i mörkret, detta händer bara var tusende år. Förra gången dog 14 och denna gång ska dubbelt så många dö." Sen kastade vi in lappen genom fönstret o sprang iväg. Fett kul! ;) Men de trodde inte på det + de kände igen Katjas handstil..


Resten av festen satt vi i kapprummet och hade rättså kul faktiskt. I klassrummet hade de bara snurra flaskan och pardanstävling, inte min grej alltså ;) :P


Ja men nu ska jag inte sitta o nörda mig framför datorn mer, klockan är liksom 20 över 12! :/ Är trött ;) :P


Ett annat bus vi gjorde var att flytta fram drygt en timme på klockan (vi satt jättenära den) och det var faktiskt flera som bara "klockan är redan 10 i 11!!" Sen kollade de på sina egna mobilklockor och såg att den gick fel, gissa vilka som får skulden? XDD


Men det var ett kul disco, det är det enda som räknas, eller?


/AmAnDa.


PS! kommer ingen veckans från i söndags, nu är det ju snart söndag igen! ;)



Av Amanda - 7 december 2012 17:52

Måste dra ut en tand!! :( Men om mamma o pappa inte vill (vilket de säkert vill) behöver jag inte. Känns som att man skolkar när man är hos tandläkaren på skoltid. Missade sjukt mycket ändå..


Nu behöver jag lite hjälp, ska jag önska mig en iphone 4s elr 5? 

Billigaste 5:an: (32 gb)

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1406678


Billigaste 4s:en: (32 gb)

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=992860


KOMMENTERA svaret! :)



Vi ska ha klassdisco som börjar kl 7 och slutar 11. Det är faktiskt rätt sent!

Men har både Fanny o Katja här och vi ska äta, hejdå!'


/AmAnDa.

Av Amanda - 7 december 2012 08:57

Är på väg till tandläkaren nu. Ska se om jag måste ha tandställning!!! NEVER, DET ÄR SÅ .... Ioo!!!!! :@ -:) om jag måste ha det öppnar jag ALDRIG MUNNEN IGEN !!!!! Framme nu, hjälp!?

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards