Amanda ek

Alla inlägg den 23 december 2012

Av Amanda - 23 december 2012 19:23

Hej! Är helt trött i armarna efter att ha slagit in flera paket! Först på dagen åkte vi till Nova för att köpa presenter och andra saker. Jag köpte en snygg penna från Akademibokhandeln så nu har jag, Katja och Fanny likadana fast i olika färger! Jag köpte en blå, Katja har en grön och Fanny en röd. Hur som helst fick jag en ny röd klänning till imorgon. För imorgon = julafton!!!! 😃🎄 happy jag är! Vi köpte flera presenter, till alla 4 kusiner och sen köpte vi X-box till Alexander + 4 Halo spel. Sen gick jag och pappa till Kicks och köpte present till mamma. Jag ska inte säga vad för jag vet att hon kan läsa här ibland ;) men jag tror hon kommer att bli glad! :D Efter Nova hann vi knappt komma hem innan jag och mamma skulle iväg till Torns. Hade gärna velat stanna hemma lite och packa in paket m.m men nejdå! När vi kom fram till Torns visade det sig att julkulorna jag hängt upp vid Beautys box hade gått sönder när de tog in hästarna, det blev tvärdrag eller något.. Så nu har jag bara 3 såna kulor kvar, av 6. :/ :( det gick däremot jättebra att rida! Igen! Red i mellanridhuset. Tränade först på lite snett i genom, volter och gå i form. Det gick bra! Sen när jag kom till galoppen gick det först inte, men efter några försök fattade hon. Det blev rätt galopp i ger varv vid första försöket! :D men Bea var lite trött för övrigt, lite träningsvärk från igår kanske? ;) Som avslutning travade jag utan stigbyglar, försökte få henne att gå i form i ökad trav också. Eller arbetstrav rättare sagt ;) för Bea kan gå i form och så, men när hon gör det bjudet hon inte framåt utan travar långsamt men fint. Så när jag driver på henne då tar hon upp huvudet! Jag hade velat att hon kan gå ökat men ändå i form.. Mamma säger att det kommer. Får väl hoppas på det då! När jag kom hem sen slog jag in flera miljontals paket. När jag gjort det satte jag snören runt och sen satte på klistermärken där det står typ "god jul ____ ! önskar: ____". Ni vet ;)

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards