Amanda ek

Alla inlägg den 1 december 2012

Av Amanda - 1 december 2012 13:24

Igår blev det så sent att jag inte hann blogga om stallet. Eller sent och sent internetet pajade :P Så jag kunde typ inte göra nått! Och då höll jag på med en sak på datorn som tog sjukt lång tid att göra, och det försvann! ;( Så måste börja om idag... :/


Hur som helst åkte jag hem med bussen för att sedan åka till stallet med Fanny. Det tog ganska lång tid att hitta en longerlina, det är ju alltid så att när man vill ha en kan man inte hitta en, så jag ska nog köpa en egen. :) 

Longerade henne lite i stora ridhuset först, där var 3 andra hästar. Beauty lyssnade sådär bra. Jag tänkte om och om igen: "hur red man in henne?" För hon var helt oinresserad och liksom brydde sig knappt.. Lyssnade som sagt inte på min röst, men det försöker jag träna på, för det är ju viktigt... Gick till lilla efter kanske 10 min, för att testa på frihetsdressyr.


Det gick väl bra. Först rörde hon sig inte alls, förutom när jag lekte med henne med långpiskan ;) :P Sen lät jag o Fanny henne göra vad hon ville. Först rullade hon sig, länge och väl, och sen fick hon ett dampryck och kutade runt bockandes. Så söt! <3 


Fick hjälp att longera henne. Hon fick Beauty att galoppera fint och så. I lilla liksom där så  "stort". :p Men det gick i alla fall bra. Det fick bli Beautys vilodag. Men det var ju inte helt vila så tänkte inte rida hårt alls idag, och det blev det inte heller, Beauty var nämligen på värsta dåliga humöret idag... Hon var på väg att fatta galopp hela tiden, men på något sätt fattade hon aldrig... Sen ville hon heller inte ställa eller böja sig m.m, det kändes inte bra liksom... Så hon reds bara i typ 20-30 min.. Skrittade ute, det tyckte hon om!


Förutom det misslyckade ridpasset har min kusin ridit knatteridning, hon red på Flower. :)

Första gången jag såg det, det var kul! De hoppade ett minihinder, eftersom det var sista gången för terminen. 

Gick lite mellan knatteridningen och när Fanny provred Lukas. Filmade lite på båda ställen. ;) Det gick bra för Fanny, hon får besked igen om hon kan bli fodervärd på torsdag.

Ja Fanny, jag vet hur det känns att behöva vänta! ;)


Idag ska vi åka till Nova Lund också! Jättelängesen jag var där! Känns det som iaf.... ;)


Imorgon gäller detta: Eftersom det är första advent imorgon ska vi in till min mormor och gå på stan och så. Det kommer att bli kul! Sen ska jag julpynta mitt rum, och på stan ska vi köpa utedekorering, för det har vi inte sen innan. Första gången vi firar jul här i Stångby! :DD Och jag längtar till jul, då jag för hoppningsvis får en iPhone! :D 


På Torns ska vi kvällsfodra, jag och mamma, så jag rider ganska sent. Ska kanske hoppa!

Kul! :) Hoppas det går bättre då än idag!


Nu ska jag chilla, äta lunch innan det bär av till Nova! :)


/AmAnDa.



Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards