Amanda ek

Alla inlägg den 4 december 2012

Av Amanda - 4 december 2012 20:50

Beauty idag. Det gjorde ganska ont.. Men jag kommer till det!


Idag i skolan har vi haft det chill. Nice med all snö, hade lite snöbollskrig innan vi fick veta att det numera är förbjudet att kasta snöbollar. Då var det inte kul med rast längre ;)

I slutet av dagen var det slöjd på Lerbäck. Det är kul, och eftersom min grupp hann klart med vår häst är jag nöjd :) Träslöjdsläraren tyckte hästen blev söt, och ja det var jag som ritade den ;) :)


Efter skolan gick jag och Fanny hem till mig. Detta börjar visst bli en vana! ;o Ja men vi åt lite o kollade på tv. Precis innan vi gick fixade Fanny mitt hår lite snabbt. Snyggt blev det!


På Torns hade Beauty sitt regntäcke ist för vintertäcket, hon måste ha frysit en hel del under dagen! :/ Kom lite för tidigt så fick vänta på att lektionen skulle börja. Det var teoriprov föresten, så skulle rida ensam efter. 


Teoriprovet var ganska långt, och jag blev helt stressad när jag såg hur alla andra vände på sidan! Och jag är inte så duktig på hästens delar, vet inte vad tex armbågen sitter. Fanny förhörde mig idag lite o så men det gick inte så värst bra på den första sidan. Sen flöt allt på bra, sadelns o tränsets delar var enkla och lite sant eller falskt frågor m.m var inte heller några problem.

Men vem vet, kanske inte klarar det! ;)


När jag skulle rida kom mamma. Eftersom det var dressyr för de andra grupperna i mellanridhuset kunde vi inte rida där, Så jag gick in i stora. Därinne var Flower, Snowflake och en jag inte kan namnet på. Sen kom Meja och Lilla Liv och sen gick nån ut ...


Galopperade helt under kontroll. Beauty fick nya skor idag och sen fick hon snösulor. Vem vet, det kanske var därför det kändes lite konstigt? Första galoppen kändes fel, men enligt mamma var det rätt och så. 

Andra galoppen galopperade jag nerför en långsida, gasade på en aning så att se att hon bjuder. Men sen hände något, hon snubblade till. Och jag vet inte riktigt vad som hände, jag minns i alla fall hur jag satt kvar när hon gick ner på knä och försökte ta sig upp flera gånger, och när hon väl reste sig flög jag över huvudet på henne, enligt de andra i ridhuset, flög jag ganska högt. Landade framför en förvånad Beauty. Landade på ena knät eller nått sånt. I alla fall gjorde det svidande ont i båda knäna. 

 

Mamma ledde runt Bea för att se så hon inte haltade, och enligt de andra i ridhuset, gjorde hon det! :'( I höger fram, buhuhu, nejmen jag började faktiskt inte gråta först när jag såg hur Bea haltade, hon är ju min lilla bäbis! :'( 


Vi fick ta in henne i boxen typ direkt för att borsta och visitera henne. Verkade inte ha några stora smärtor, som tur var.


Men med mig vet jag inte. mitt ena knä har fått himla mycket blåmärken och 2 sår på knät, och har lite stora problem att gå men förutom det är jag oskadd!


Äsch, att ramla av får man räkna med när man håller på med hästar. Jag ska i alla fall aldrig tävla fälttävlan, det är den 3:e farligaste sporten i världen! :/


Imorgon ska Fanny ta en spruta i skolan, så då ska jag visa upp mitt knä för skolsystern, se vad hon har att säga om det. :)


Nu är det sent, måste typ sova, hejdå! <3


/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards