Amanda ek

Alla inlägg den 8 december 2012

Av Amanda - 8 december 2012 21:19

Har varit väldigt kreativ sen jag kom hem, har ätit hamburgare och sen städat mitt rum, rensat ut kläder för året, lagt kläder i tvätten, satt upp 4 plansher och lagt undan lite saker på fel plats. Efter det tog jag och pappa in jullådan med alla julsaker från ett av skjulen. Har suttit och rensat och plockat ur mina saker och så. Julpyntade hela huset, snyggt blev det! :D

Sen julpyntade jag mitt rum. Har varit och handlat, och då köpte jag glitter till Beas box :D


Idag har jag också varit på Torns, red inte idag igen, för alla ridhus behövdes till tävlingen. Så hon fick sin vilodag idag. Var istället på Torns och gjorde typ ingenting. Det var dressyrtävling.

Satt i cafeterian typ hela tiden och köpte godis och åt godis, köpte också 2 toast ;) och dricka.. Och så hjälpte jag till att mocka Pahaskas box. Så jag slutade frysa ;)


När klockan var typ halv 4 kom mamma, pappa o Alexander och hans kompis och hämtade mig. Sen körde vi och lämnade kompisen och sen körde vi hem till min mormor och morfar, för att lämna en sak. Och sen åkte vi till Biltema för att köpa en snöskyffel. Och fatta glädjen när det står en låtsashäst med täcke, grimma och en som stod och höll i den, och så stod det prislappar, alltså säljer de hästsaker!! Var typ 4 hyllor, men ändå!

Fanns grimmor, täcken, ett schabrak och grepar och hängare. Allt i BILLIGT PRIS. Det fanns ett brunt schabrak för 130 kr som var skitsnyggt, så jag köpte det! :D


Efter det åkte vi till ICA och handlade godis och mat. Och jag köpte en present till paketkalendern i skolan!

Nu har jag slagit in den och Fannys presenter. :)


Är ganska nöjd med mig själv, har verkligen hunnit med mycket! Nu chattar jag med Fanny och äter lite chips. Vi diskuterar iphones. Om jag borde önska mig en iphone 4s elr 5. Hon tycker 4s och jag tycker 5.. Hur ska detta gå? ;)


/AmAnDa.

Av Amanda - 8 december 2012 12:40

Ska till Torns nu för att titta på tävlingarna, blev en sovmorgon idag. Mamma är redan där och jobbar i cafeterian. :) Ska dit o göra henne sällskap snart! :)


/AmAnDa.

Av Amanda - 8 december 2012 00:20

Nya bilder som Fanny tagit:

Amanda & Beauty och Katja & Lukas:

                   

  Ganska gammal, den första!

Bilder på sötaste:

                     

Sötizz <33


 



   

   


Jag älskar dig Beauty <3

 


/AmAnDa.


Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards