Amanda ek

Alla inlägg den 5 december 2012

Av Amanda - 5 december 2012 21:02

 

Av Amanda - 5 december 2012 20:52

Jag är ingen Belibers, men denna låt är faktiskt väldigt bra:

Inte bara för att den heter "BEAUTY and a beat" ;)


/AmAnDa.

Av Amanda - 5 december 2012 20:28

Hihi blev nöjd, en julgran hör ju till på julen! ;) :)



Av Amanda - 5 december 2012 19:51

Hej! Äntligen är jag klar med matten.. Räknade 3 sidor, blää så jobbigt ! Den första sidan var SVÅR och JOBBIG, men resten var att "hitta ett mönster" och det gick snabbt o var lätt. :)


Frågan är: Vad ska jag göra nu då? Mamma har gått iväg till Torns för att kolla Bea, ville följa med men hon tyckte det var bättre om jag är hemma o vilar knät. Kanske lika bra det, det lär ta en stund för henne o komma tbx! ;) :P


Ville först ladda upp bilder från mammas braiga kamera, MEN jag vet inte hur man gör o hon är ju nt hemma... :/ :( Så det får vänta! 

ÅH NU VET JAG!! :D :D :D Skicka önskelistor ska jag göra nu, bye!


/AmAnDa.

Av Amanda - 5 december 2012 15:32

Hejsan hoppsan! :) Kom hem från skolan för en liten stund sen. Idag i skolan hade vi bara tema och TEA. Nej vi fick inte sluta tidigare! ;) Det var 3 temalektioner på rad, eller 4 och sen en TEA i slutet. En ganska chill dag helt enkelt. Följde med Fanny som skulle ta en spruta. Det gick bra.

Nu är jag hemma, ska äta lite och sen chilla vid tv:n. Och sen göra matten. Och sen typ blogga mer, göra Veckans, sorry för dålig update, enligt mig! Har inte haft så mkt tid på siståne... Men det ska inte hända igen! ;)


Sen ikväll ska jag och mamma kanske (eller antagligen) åka till Torns får att titta till Beauty.

Fanny ska titta lite hur det är med henne innan eller efter hon rider och sen ska hon säga till ridläraren och lite så. Så de vet, kan ju hända att hon får vila idag, eller asså om hon är halt ska hon ju inte ridas ;) Men det får ridläraren avgöra! 


Bye bye! /AmAnDa.

           

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards