Amanda ek

Alla inlägg den 22 juni 2012

Av Amanda - 22 juni 2012 18:46

Ofc älskar jag att shoppa på Nova Lund och Entré, men att shoppa hästsaker på Hööks, Horze, 

Mountain Horse, och Flädie lantmannahandel är BÄST!!! 

I älskar Falsterbo Horse Show! Senaste såg jag Grand Prix hoppningen tror jag det hette

och fick Angelica Augutssons autograf! Det var fett coolt!   Har sparat pengar ända sen i julas, 

jag ska dit med Sandra :D har lite mer än 2000 nu     och nu är det snart dags!

Lyckost Sandra ska tälta där hela veckan!   

Nu måste jag äta :/ Mamma ropar för fullt därnere ;/

Men HEJDÅ

 

Av Amanda - 22 juni 2012 18:20

Hej! Jag har husdjur, en katt som heter Gizmo.

Hon är en Norsk skogskatt på ca 10 år. 

JAG hittade henne när jag var 5. Jag var ute och cyklade, som vanligt

före mamma och Alexander, min lillebror på 10 år. Så såg jag en katt långt fram.

Den var kelig och alldeles tovig och mager :( När min pappa gick för att kolla posten kom katten igen.

Och nästa dag igen. Den följde till och med med pappa in i huset där hon fick mjölk. Vi fick kontakt med

ägarna och de hade flyttat men Gizmo trivdes inte så hon stack hemifrån tillbaka där hon bodde innan.

De sa också att vi fick henne. GRATIS! :D Så hade vi en katt :) Sen flyttade vi från villa till höghus men Gizmo trivdes där med, och här i en ny villa trivs hon bäst av allt, en egen trädgård och två våningar.

Här är bilder på henne:

      

Ibland är hon på bushumör också, så när det händer ska man ta fram filmkameran!


 
   

 

 

 

Hejdå! /Amanda.

 

 


Av Amanda - 22 juni 2012 16:16

Heej här kommer jag med ett jättebra tips! Om du är på Liseberg och vill åka en berg och dalbana

men tänker "den ser så hög ut" och låter bli, men ångrar det sen. Du kan faktiskt kolla höjden på

datorn! Beviset kommer här:


Denna vill jag ALDRIG åka, så sjukt äckliga backar!

Denna har jag åkt, inte särskild läskig ;)


Hejdå!

Av Amanda - 22 juni 2012 15:42

Tänkte ha en bildbomb med bilder på Musslan, Flower, FlorensPluto, och mig. :)

Orginalordning på bilderna är det också:

Taget år 2009.

 

Taget 2009.

 

Lucia år 2009

 

Barbackalektion :D

 

FLOWER är shettisen jag hade från vinter 2010 till sommaren 2011. Florens är hennes dotter. Jag har aldrig sett två ponnysar som inte vill gå ifrån varandra och som står i samma box förut!

 

Smått o gott med den lilla <3

 

Du betydde så mycket för mig, och du gör det nu också!  

   

Min andra tävling! X2 rosetter :D

 

Florens

liksom det är skitenkelt! :p Florens är inte lika tjock

och sen har Florens börjat bitas :( De har olika grimmor och schabrak, det står liksom Florens på hennes så det är inte svårt!

 

Vem är vem nu då? ;P

   Musslan nu dåe <3

      

Tävling! Felfri       

     


Från Berlin förra sommaren   

 

 

Hejdå!

 

 

 

 

Av Amanda - 22 juni 2012 15:38


Videoklipp värt att se! ;D 

Av Amanda - 22 juni 2012 14:56

Nä asså min design är ju inget vidare.. :/

Nån som vet ett bra tips där man kan hitta designer eller göra en? :)

Isf kommentera!

Skönt med sovmorgon, jag har ju inte haft det denna veckan för jag var

hjälpare på nybörjarlägret på Torns =) Det var ganska kul, det var liksom

bara jag som inte hade en häst och nybörjare att hjälpa men det var ändå

okej och så.. Jag ÄLSKAR bloggplatsen nu bara för att man kan ändra med testen

och byta färg, och statistiken är mycket lättare att förstå sig på. Och sen kan man infoga videoklipp från You Tube mycket lättare ;) det är helt enkelt bäst!

 

Idag ska jag inte göra något, faktiskt inget alls, slappa och redigera bilder.

Det är skitkul! Picmonkey och PiZap är det jag använder mest. Jag gillar också

Movie Maker och försökte lägga upp en video jag gjort om Musslan.

Jag har gjort en film om varenda häst jag haft ;) Flower, Florens, Musslan och

Pluto.. Hehe men vet inte hur man lägger in musik bara :( så brukar lyssna från

spotify ist.

Sjukt högt:


 

 

 Bloggar mer sen! Hejdå!

 



Tidigare månad - Senare månad

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards