Amanda ek

Alla inlägg den 21 juni 2012

Av Amanda - 21 juni 2012 20:49

Hej! Jag heter Amanda och är 12 år. Jag älskar hästar över allt annat och hade en b-ponny som heter Musslan på foder

på Torns Ryttarförening men nu har hon blivit för liten :( Hade också en liten shettis, Florens på foder men hon var såklart 

också liten.. Jag vill ha Grim på foder nu som är bland de populäraste hästarna på Torns. Det kommer bli svårt att bli fodervärd på han dvs!

Jag hade blogg på blogg.se innan men blev less på att man inte kunde ändra färg eller typsnitt eller storlek på texten och det går ju här. :)

Här är min gamla blogg:

Brunettahorselovers.blogg.se

Bild på Musslan:

  

Sötnosis <3

Lite fakta om Musslan:

Hon heter egentligen Madame Mangor.

Musslan är en connemara/shettis korsning 

som kan var sur mot andra hästar, speciellt

när nybörjare rider, för hon har aldrig sparkats

när jag rider. :)

Musslis kan vara lite seg men har man sporrar eller spö

behöver man inte använda det för hon skärper sig då. 

Hon är duktig på att hoppa, väldigt, men hoppar inte om hon

inte verkligen behöver det. Speciellt på oxrar. Jag ska vara glad

som kommit över en oxer på 60cm och ett räcke på 80cm. Vi

har också tävlat en del. Men bara låga clear rund varav 3 av 4 har blivit

felfria. :D Bild:

 

Det var från första tävlingen i vintras, 30 cm ;) det var 50 hon vägrade och jag åkte av på framridningen XD

 

Lite om Florens:

Florens är en shettis, antagligen maxad a-ponny.

Hon är lagom pigg men kan ibland busa lite, som bocka eller dra ner

huvudet, men hon är dålig på att bocka så det är inte så att man åker av.

Hon är populär och tycks om av många nybörjare. Vi har hoppat lite, men

hon är dålig på det (hon hoppar antingen för tidigt eller för sent) så vi har inte

tävlat något. Hon tycker om att galoppera på galoppspåret bara vi två och galoppera

snabbt i paddocken är också kul. Som de flesta andra ridskoleponnyer är hon stel och

kan inte gå i form. Musslan kan det, men hon gör allt för att slippa undan.

 

 

Det var det jag hade o berätta idag, vi ses!

/Amanda.  

Tidigare månad - Senare månad

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards