Amanda ek

Alla inlägg den 3 juni 2014

Av Amanda - 3 juni 2014 21:03

Gjorde ett sånt här inlägg förra sommaren så tänkte göra ett igen ;)
Sommarplaner 2014

Danmark: åker alltid till Danmark B)

Gotland: har varit där 2 ggr innan, vi hyr ett hus på en gård med massa djur och över 50 hästar, och så hålls det turridning där så jag brukar rida med ;) kul, och där finns en superhärlig D-ponny som heter Angus och är halvblodskorsning typ, så fin är han! Red honom 3 grr förra sommaren, Skulle lätt vilja hyra en sån häst haha x)

Göteborg/London: vet inte riktigt men mamma och pappa typ pratade om London men så har jag frågat om Göteborg så jag vet inte men kanske något av det :p

Ullared: OMG mamma lovade mig att vi skulle till Ullared i sommar! Har aldrig varit där och vill verkligen det haha! Lääängtar! Sen ska vi kanske till City Cross i Höör, de ska ha en jättehästavdelning där!

Falsterbo horse show: ska såklart åka dit, typ basic varje sommar :)) ska nog dit med Katja som förra året :D ska bli Askim och ska försöka fynda en ny magplatta, 110 cm (hittade en förr året för 400 men fick inte köpa den för det ansågs onödigt men det är dock exakt en sån därifrån jag har nu, fast 105 cm ;) vill verkligen ha en som passar, omfg vad fint det är! Sen planerar jag inte att köpa något mer haha.. Men som alltid hittar man billiga saker ;))

Turridning på islandshäääääst: fick det i födelsedagspresent och gjorde det förrförra året och det var superkul :D det är så kul att tölta haha <3

Typ sörja för att jag inte kan rida, som varje sommar :( om någon behöver passare får man gärna fråga mig :) och jag gillar inte att sola eller bada som alla andra.

Ska säkert göra mer än så men detta är vad jag kan komma på ;) ska ju va hemma och chilla, va med kompisar, va på stan/Nova/emporia, tagga inför hösten och lite annat. Sova länge till exempel.

Vi hörs!

Han är mitt ögongodis <3

Mhm

Av Amanda - 3 juni 2014 20:44

Jag är så jävla dålig på att uppdatera :| men ska Ju ha en sommarblogg där jag skriver om varje dag på kvällen (börjar på dag 1 den 13:e juni) och är på den bloggen ända tills sommaren tar slut. Tycker typ det lät som en bra idé och eftersom det bara ska va ett inlägg per dag skriver jag kanske här också, så följ båda bloggarna;) sommar-bloggen har inte skapats än, mer info om den kommer nästa vecka.
Idag har varit en helt vanlig dag, i måndags var det också en vanlig dag. Följde med pappa till Freinetskolan, en skola jag gick på från andra terminen i förskolan till första terminen i 5:an. Har inte varit där på skitlänge, men var inte där i mer än några minuter. Det är ganska kul hur lärare kommer ihåg en medan elever typ ":|" trots att man gått i samma klass hahaha.

Sen när jag var hemma igen åkte jag till stallet o red Alma. Försökte rida dressyr för jag känner att jag flytt från problemen men Vafan det gick inte så bra. Hon var tung i handen och hade ingen framåtbjudning så jag fick både hålla upp hennes huvud och hålla henne i rörelse, + allt annat för att försöka få henne att gå bättre. Det gick sådär, hon har ju ingen motivation. Så efter ett tag tog jag ett varv på galoppspåret istället och hon blev som en helt annan häst! Pigg och väldigt motiverad! Hon är fin när hon bestämmer sig för att hon vill! :)

Jofa <3 Xd

Av Amanda - 3 juni 2014 13:00

                       

Duktig flicka haha

Tidigare månad - Senare månad

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014
>>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards